اسرائیل بالاخره اعتراف کرد/تلاش‌هایمان بی‌نتیجه ماند!

مقام های تروریست رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که بارها برای ترور فرمانده گردان های «عزالدین قسام» کوشش کرده اند، اما هر بار جز شکست چیزی نصیب شان نشده است.

اسرائیل بالاخره اعتراف کرد/تلاش‌هایمان بی‌نتیجه ماند!

به گزارش منیبان، سخنگوی رسمی ارتش اسرائیل در این باره تأکید کرد که ارتش در این چند روز دو بار برای ترور «محمد الضیف» فرمانده گردان های قسام اقدام کرده اما هر دو بار شکست خورده است.

تارنمای روزنامه «القدس العربی» در همین زمینه نوشت که ارتش اسرائیل گزارش های منتشر شده در رسانه های صهیونیست درباره ناکامی دو عملیات برای ترور محمد الضیف، فرمانده گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس را تأیید کرد.

«هیدی زیلبرمن»، سخنگوی رسمی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که ارتش در این چند روز دو بار برای ترور الضیف اقدام کرده اما هر دو بار شکست خورده است.

او گفت که ارتش از چند زاویه و با سلاح های مختلف کوشیده که پناهگاه مخفیانه و زیر زمینی محمد الضیف را بمباران کند اما به نتیجه ای نرسیده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل افزود که جدا از این دو بار، ارتش اسرائیل در سال های گذشته نیز ۵ تلاش دیگر برای ترور الضیف انجام داده که بی نتیجه بوده است.

زیلبرمن همچنین تأکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی کوشید که ۷ مقام بلندپایه دیگر حماس، ازجمله «محمد السنوار»، را ترور کند که همه آنها جان سالم به در بردند.

 

محمد الضیف کیست؟

محمد الضیف زاده در سال ۱۹۶۵ در اردوگاه «خان یونس« در باریکه غزه متولد شده است.

او در سال ۱۹۸۹ در حمله گسترده صهیونیست ها علیه حماس دستگیر شد و ۱۶ ماه بدون محاکمه به اتهام فعالیت در شاخه نظامی حماس (که آن زمان «مجاهدان فلسطینی» نام داشت) در زندان به سر برد.

وقتی از زندان آزاد شد گردان های عزالدین قسام شکل گرفته بود و الضیف فوری به آن پیوست و از فرماندهان این تشکیلات شد.

اسرائیل از سال ۱۹۹۲ در پی دستگیری محمد الضیف است و دستگاه های اطلاعاتی صهیونیست کوشش های بسیاری برای دستگیری او انجام داده اند که تاکنون بی نتیجه بوده است.

اسرائیل در سال های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ برنامه هایی برای ترور الضیف اجرا کرد که همه آنها بی نتیجه بوده است.

از جمله در تهاجم سال ۲۰۱۴ به غزه به خانه وی نیز حمله کرد اما او جان سالم به در برد هرچند همسر و پسر نوزاد و دختر ۳ ساله اش به شهادت رسیدند.

ت ت
کدخبر: 21124 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها