مجلس روسیه به طرح مهم رای داد!+جزییات

دومای روسیه به خروج این کشور از پیمان آسمان های باز رای داد، طرحی که آمریکا سال گذشته از آن خارج شده بود.

مجلس روسیه به طرح مهم رای داد!+جزییات

به گزارش منیبان، دومای روسیه روز چهارشنبه در جلسه علنی خود، طرح قانونی خروج روسیه از پیمان آسمان های باز را بررسی کرد.

این طرح که از سوی رئیس جمهوری روسیه به دوما ارائه شده است، به اتفاق آرا نمایندگان دومای روسیه تایید شد.  

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز در این رابطه اعلام کرد که شرکت کنندگان در پیمان آسمان های باز به آمریکا برای بازگشت به این پیمان هیچ فشاری وارد نکردند.

وی خاطرنشان کرد که در صورت طی مراحل قانونی برای خروج از پیمان آسمان های باز، روسیه تا ماه دسامبر سال جاری از این پیمان خارج خواهد شد.  

ریابکوف روز سه شنبه درباره حفظ پیمان آسمان های باز گفته بود که شانس برای حفظ این پیمان کم است و دولت آمریکا و متحدان این کشور فرصت زیادی را در این مورد و حل و فصل مساله بدون سر و صدای بی مورد، هدر دادند.

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا و متحدان این کشور هنوز فرصت برای تجدیدنظر در موضع خود در قبال پیمان آسمان های باز دارند اما بسیار بعید بنظر می رسد که واشنگتن از چنین فرصتی استفاده کند.   

پیمان آسمان‌های باز،  توافقنامه‌ای بین ۳۴ کشور جهان است که سال ۲۰۰۲میلادی به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط دارد. این پیمان، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی است.

آمریکا سال گذشته از پیمان آسمان های باز خارج شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه طرح قانونی خروج این کشور از پیمان آسمان های باز را به مجلس دومای روسیه ارائه کرد و پس از تایید این طرح در دوما و تصویب در شورای فدراسیون و امضای رئیس جمهور، اعتبار اجرایی می یابد.

ت ت
کدخبر: 21166 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها