روسیه درخواست جدید خود را مطرح کرد+جزییات

میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی درمسکو خواستار توقف مناقشه مسلحانه در فلسطین و توقف کشتار غیرنظامیان شد.

روسیه درخواست جدید خود را مطرح کرد+جزییات

به گزارش منیبان، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: بوگدانف در دیدار با بن تسوی سفیر اسراییل در مسکو، با وی به صراحت درباره وضعیت روابط اسراییل و فلسطین ازجمله پیرامون نوار غزه گفت و گو کرد.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه از تشدید تنش ها ابراز نگرانی کرد و اقداماتی که منجر به افزایش قربانیان انسانی در بین غیرنظامیان می شود را غیرقابل قبول خواند.  

بوگدانف بر آمادگی مسکو برای میانجی گری بین رژیم صهیونیستی و طرف فلسطینی به منظور حل و فصل مناقشه در میز مذاکره بر مبنای معیارهای قوانین بین المللی تاکید کرد.  

نیروهای اشغالگر صهیونیست از ۱۰ روز پیش حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کرده است که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۹ فلسطینی شهید و یک هزار و ۲۳۵ دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر یافتن راه حلی برای حل مساله فلسطین برمبنای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و معیارهای قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

  پوتین روز سه شنبه در مراسم دریافت استوارنامه های ۲۳ سفیر جدید در این کشور خاطرنشان کرد که اوضاع در کشورهای منطقه ازجمله افغانستان و لیبی متشنج شده است.

پوتین با بیان این که ما شاهد تنش های شدید در منطقه خاورمیانه هستیم، اظهار کرد: رویارویی های مسلحانه در روزهای اخیر بین فلسطین و اسراییل منجر به قربانی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان شده است.

وی افزود: توقف خشونت ها بین دو طرف (رژیم صهیونیستی و رزمندگان فلسطینی) را لازم و ضروری می دانیم و باید برای یافتن راهکاری (برای حل مساله فلسطین) برمبنای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و معیارهای بین المللی بطور فعالانه تلاش کرد.


ت ت
کدخبر: 21173 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها