تراژدی جورج فلوید بازهم تکرار شد!+عکس

رسانه های آمریکا با انتشار ویدیو مدار بسته یک زندان از سبعیت جدید پلیس این کشور خبردادند، بنابراین تصاویر، زندانبانان ایالت تنسی، سال گذشته مردی را به شیوه جرج فلوید که گفته بود «نمی توانم نفس بکشم» به قتل رساندند و درخواست های کمک وی را به سخره گرفتند.

تراژدی جورج فلوید بازهم تکرار شد!+عکس

 به گزارش منیبان، تارنمای شبکه خبری بی.بی.سی انگلیسی باانتشار این خبر نوشت:بنابر تصاویر مدار بسته از زندانی واقع در ایالت تنسی آمریکا ، «ویلیام جانت»  (William Jennette) به مدت چهار دقیقه ، در حالیکه از سوی سه پلیس روی زمین خوابانده شده و هر سه زندانبان بر روی او قرار دارند، درخواست کمک می کند و می گوید که " نمی توانم نفس بکشم"، اما فریاد امداد خواهی مقتول از سوی زندانبانان به سخره گرفته می شود و آنها به وی می گویند که «تو اصلا نباید نفس بکشی».

بی بی سی انگلیس افزود:در تصاویر تازه انتشار یافته از این حادثه، شنیده می شود که  جانت ، فرد مقتول،  درحالی که سه معاون کلانتر پلیس بر روی وی افتاده اند تا به وی دست بند بزنند، می گوید: «کمک، آنها دارند مرا می کشند، » وی سه بار گفته بود که «نمی توانم نفس بکشم»، او در ادامه می گوید«بگذارید برخیزم  وگرنه خواهم مرد» یکی از افسران پلیس خطاب به این درخواست کمک؛ وی را مورد تمسخر قرار داده و بر اساس آنچه که دراین تصاویر شنیده می شود خطاب به وی می گوید:«تو احمق لیاقت نفس کشیدن نداری» و پلیس زندانبان دیگری درخواست کمک نفس کشیدن وی را مسخره کرده و پلیس دیگر نیز با صدای بلند به آن می خندد.

تارنمای خبری بی بی سی انگلیسی می نویسد: واقعه  به قتل رسیدن ویلیام جانت با قرار دادن زانو بر گردن وی که باعث خفگی او شد، درست ۱۹ روز پیش از قتل جرج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست درک شووین پلیس سفید پوست شهر مینیا پولیس ایالت مینه سوتا رخ می دهد.

درهمین حال شبکه خبری سی ان ان نیز که به پوشش این خبر پرداخت گزارش داد: جانت که یک راننده کامیون حمل سیمان بود به اتهام «جرائم غیر خشونت آمیز» از سوی پلیس ایالت تنسی بازداشت و در انتظار محکمه از سوی دادگاه به سر می برد.

بنابراین گزارش، جانت پنج دقیقه پس از قرار گرفتن زانوان نیروی های پلیس زندان بان بر اثر اختناق جان می سپارد،  دختر این  فرد مقتول سفید پوست آمریکا در مورخ ششم ماه مه ۲۰۲۰ (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹)علیه نیروهای پلیسی  که موجب قتل پدرش شدند اقامه دعوی کرده است.

به گزارش رسانه های آمریکایی  درک شووین پلیس سفید پوست مینه سوتا به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه  با قرار دادن زانو بر گردن جرج فلوید باعث مرگ وی می شود، این  اقدام باعث می شودتا  موجی از اعتراض ها علیه رفتارسبعانه پلیس سفید پوست در سراسر آمریکا به راه افتاد که تا زمان برگزاری ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ادامه یافت.

کارشناسان و ناظران مسائل داخلی آمریکا معتقدند آنچه که از لحظ امنیتی آمریکا را تهدید می کند، تروریست بین الملل و یا تهددهای خارجی نیست بلکه  رفتار سبعانه نیروهای پلیس سفید پوست آمریکا تهدید بالقوه علیه شهروندان این کشور به شمار می رود.


ت ت
کدخبر: 21563 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها