استقبال افغانستان از ناتو!+جزییات

وزارت امور خارجه افغانستان از تصمیم سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای ادامه حمایت از نیروهای افغان بعنوان فصل جدید همکاری استقبال کرد.

استقبال افغانستان از ناتو!+جزییات

به گزارش منیبان، وزارت امور خارجه افغانستان در اطلاعیه ای که امروز شنبه منتشر شد، اعلام کرد که این تصمیم ناتو گامی موثر در راستای ارتقای توانایی های نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور برای مبارزه مشترک با تروریسم است.

در این اطلاعیه آمده است: ما از اعلام مجدد حمایت های ناتو با افغانستان در خصوص ارتقاع ظرفیت نیروهای امنیتی، حمایت مالی، آموزش نیروهای دفاعی امنیتی افغانستان و همچنان فراهم سازی بودجه برای ارائه خدمات و فراهم سازی تجهیزات از جمله تقویت امکانات و تجهیزات فرودگاه کابل متناسب به نیازمندی های بخش دفاعی و امنیتی کشور استقبال و از آن تقدیر می کنیم.

وزارت خارجه افغانستان همچنین اعلام آمادکی کرد تا در چارچوب فصل جدید همکاری ها با ناتو برای مبارزه با تهدیدات مشترک تروریسم و افراط گرایی در افغانستان، منطقه، و فرامنطقه، در راستای ایجاد یک افغانستان، مستقل، آزاد، متحد و صلح آمیز متکی بر ساختار های دموکراتیک تلاش کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو طی دیداری با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پاریس از ادامه پشتیبانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از نیروهای امنیتی و ارتش افغانستان خبر داده است.

وی گفته است که پشتیبانی ناتو از افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی، بر سه محور اساسی استوار خواهد بود.

وی نخستین محور حمایت ناتو از افغانستان را ارائه مشاوره به نهادهای امنیتی و ارتش کشور و همچنین بالا بردن ظرفیت این نهادها اعلام کرد.

استولتنبرگ تاکید کرد که کمک‌های مالی ناتو از نهادهای امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی، ادامه خواهد داشت.

دبیرکل ناتو محور دوم پشتیبانی این سازمان را نیز آموزش نیروهای ویژه ارتش افغانستان عنوان کرد و گفت که ناتو آموزش نیروهای ویژه ارتش افغانستان را در بیرون از کشور ادامه خواهد داد.


ت ت
کدخبر: 21572 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها