پاسخ قالیباف به یکی از نمایندگان مجلس درخصوص رد صلاحیت‌های انتخابات شوراها+جزییات

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فضاسازی‌ها درباره رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای گفت: نسبت تعداد ردصلاحیت‌شدگان به ثبت‌نام کنندگان کمتر از ۱۵ درصد در کل کشور است که البته یک مورد نیز نباید خلاف قانون باشد.

پاسخ قالیباف به یکی از نمایندگان مجلس درخصوص رد صلاحیت‌های انتخابات شوراها+جزییات

به گزارش منیبان، حسن محمدیاری در جلسه علنی امروز -یکشنبه-در تذکری با استناد به ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس خطاب به هیات رییسه درباره نظارت بر انتخابات شوراها گفت: علیرغم نص صریح قانون، شاهد هستیم بخش اعظمی از کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده بودند مجدداً  صلاحیتشان در حال بررسی است که این موضوع خلاف قانون است.

نماینده مردم طالش و رضوانشهر و ماسال اظهار داشت: اقدامات هیات نظارت شهرستان و استان جز در مورد تایید صحت انتخابات نافی نظر هیات مرکزی انتخابات نیست.

وی  با اشاره به اصول (۹۸) و (۹۹) قانون اساسی درباره نظارت استصوابی عنوان کرد: این نظارت مختص به شورای نگهبان بوده و سایر مراجع نباید درباره آن نظر دهند.

 محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده به جلسه صبح امروز با رییس هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: همکاران در این هیات بر اساس قانون مباحث را دنبال می‌کنند و حتماً هرگونه رد صلاحیت باید بر اساس اسناد و مدارک دستگاه‌های ذیربط باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فضاسازی ایجاد شده درباره رد صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات شورای شهر ابراز داشت: صبح این موضوع را بررسی کردم و متوجه شدم نسبت تعداد ردصلاحیت‌شدگان به ثبت‌نام کنندگان کمتر از ۱۵ درصد در کل کشور است که البته یک مورد نیز نباید خلاف قانون باشد.

ت ت
کدخبر: 21611 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها