اروپا پشت درهای مذاکره/جواب روسیه چیست؟

وزیر امورخارجه اتریش در حالی مدعی شد که اتحادیه اروپا به دنبال مذاکره با روسیه بوده که اروپایی ها تاکنون اقدام جدی برای کنار گذاشتن مواضع خصمانه علیه مسکو انجام نداده‌اند.

اروپا پشت درهای مذاکره/جواب روسیه چیست؟

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری تاس، "الکساندر شالنبرگ" مدعی شد، در حالیکه اتحادیه اروپا خواهان مذاکره با روسیه است اما به نظر می رسد مسکو در این مقطع زمانی تمایلی به انجام این کار ندارد.

اظهارنظر این مقام اتریش در حالی مطرح شده است که قرار است فردا اجلاس اتحادیه اروپا با محوریت روابط با روسیه برگزار شود.

 وزیر خارجه اتریش روز گذشته در مصاحبه ای عنوان کرد: با توجه به شرایط روابط اتحادیه اروپا- روسیه در این مقطع زمانی، این اتحادیه خواهان روابط با مسکو است. ما خواهان کانالی برای مذاکره هستیم اما این به واکنش از سوی طرف مقابل(مسکو) نیاز دارد که نشان بدهد خواهان این موضوع است یا خیر.

این مقام ارشد اتریش تصریح کرد که اتحادیه اروپا و روسیه باید در حوزه های مختلفی از موضوع تغییرات اب و هوایی و بخش انرژی همکاری کنند.

شالنبرگ در ادامه ابراز امیدواری کرد که وضعیت روابط اتحادیه اروپا و روسیه در نهایت دستخوش تغییر شود.

وی افزود: مسائل زیادی وجود دارند که خواهان همکاری ها با روسیه هستیم. بخش انرژی و تغییرات آب و هوایی از جمله این حوزه هاست.

وزیر خارجه اتریش در حالی مدعی شده اتحادیه اروپا به دنبال مذاکره با روسیه بوده که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اخیرا آمریکا و اتحادیه اروپا را به خودرایی و خودکامگی در امور جهانی متهم کرد.

لاوروف همچنین تلاش برای اعمال خودکامی در امور جهانی ازسوی آمریکا و اتحادیه اروپا را غیرقابل قبول خواند.

وی خاطرنشان کرد که نمونه ای از این گونه اقدامات آمریکا و کشورهای اروپایی، وضع تحریم های یکجانبه غیرقانونی بدون هرگونه مبنای حقوقی بین المللی است.

لاوروف پیشتر همچنین گفته بود: مسکو تحریم های یک جانبه اتحادیه اروپا علیه سیاستمداران و شرکت های روسی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.


ت ت
کدخبر: 21699 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها