بدترین قانون‌هایی که مجلس یازدهم تصویب کرد

روزنامه هم میهن بدترین‌های مجلس یازدهم را لیست کرده است.

بدترین قانون‌هایی که مجلس یازدهم تصویب کرد

به گزارش منیبان، روزنامه هم میهن نوشت:

ولی شاید بدترین بخش عملکردی آن مجلس در قانونگذاری و به‌ویژه از طریق اصل ۸۵ بود. یکی از اولین طرح‌های قانونی آن فرزندآوری بود که نه‌تنها هزینه‌های فوق سنگینی را به جامعه تحمیل کرد بلکه موجب کاهش فرزندآوری هم شد و نتیجه منفی داشت و بدتر اینکه مسئله و مشکل مهم فرزندآوری را لوث و خراب و غیرقابل حل کرد.

قانون بعدی که یک خسارت تمام‌عیار بود، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران بود که در عمل مانع از این شد که توافق برجام با دولت جدید آمریکا احیا شود و هزینه سنگینی را بر ملت ایران بار کرد.

دو طرح بعدی که عملاً به اثرات زیانباری منجر شد طرح صیانت از فضای مجازی و‌ طرح حجاب و عفاف است که حتی طرح آنها نیز تبعات سنگین اجتماعی و اقتصادی داشت.

طرح بعدی نسخ قانون تغییر ساعت بود و هنوز مرکب آن قانون‌ خشک نشده بود که دولت به‌جای جلو کشیدن ساعت که ممنوع شده بود ساعات کار اداری را بیش از یک ساعت جلو کشید و نشان داد که طرح مذکور غیرعلمی و فقط از روی بی‌توجهی محض بوده است. بودجه‌های سالانه از جمله بودجه امسال مجلس، معرف ناکارآمدی کامل آن مجلس در امر قانونگذاری بود و هست. نتیجه آن افزایش شاخص قیمت‌ها است که در طول دوره ۴ ساله این مجلس با برآورد پایین مرکز آمار حدود ۴ برابر شده است که در تاریخ مجالس ایران بی‌سابقه‌ است. این امر محصول قوانین بد و نظارت نادرست و ناآگاهی نمایندگان از امور است.

این مجلس به استصوابی‌ترین شکل ممکن و با کمترین رای تا زمان خودش شکل گرفت و اینها ریشه‌های این ناکارآمدی روشن است. آن که رفت؛ رفت. آن که می‌آید چگونه خواهد بود؟ اگر به این دو ریشه توجه کنیم نتیجه پیشاپیش روشن است، هرچند امیدواریم.


ت ت
کدخبر: 217746 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها