تغییری اساسی در رویکردهای آمریکا انجام شده است!

فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه با اشاره به برنامه خروج سربازان آمریکایی از این منطقه، آن را فراتر از کاهش تجهیزات نظامی و در حد تغییر اساسی رویکرد دولت آمریکا دانست.

تغییری اساسی در رویکردهای آمریکا انجام شده است!

به گزارش منیبان، ژنرال کنت مکنزی در گفت‌وگوی امروز با شبکه تلویزیونی آمریکایی‌ ای بی سی و خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن تأکید بر افزایش توانمندی سامانه‌های تسلیحاتی آمریکا در منطقه مدعی شد که کاهش نیروهای این کشور در منطقه ممکن است به «اقدام‌های تحریک‌آمیز ایران» منجر شود.

این ژنرال چهار ستاره با قبول آنکه ممکن است کاهش نیروهای آمریکایی فرصت‌هایی را نیز در اختیار چین و روسیه برای پر کردن این خلأ و افزایش فروش تسلیحاتشان به کشورهای منطقه قرار دهد، گفت که از این احتمال چندان نگران نیست.

وی افزود: حضور ما در (خاورمیانه) همانند پنج یا هفت سال پیش و استقرار صدها و هزاران نیرو نخواهد بود. با این وجود فکر می‌کنم که برای به کارگیری داشته‌هایمان بسیار هوشمندانه عمل خواهیم کرد. این گونه نیست که فقط یک کشتی یا یک زیردریایی و یا یک ناو هواپیمابر (از منطقه خارج شود). رویکرد دولت آمریکا تغییر خواهد کرد.

به نوشته تارنمای شبکه‌ای بی سی، با وجود برنامه پنتاگون برای تمرکز بیشتر بر آسیا و احتمال کاهش نیروهای آن در منطقه، مکنزی پس از دیدار دیروز با مقام‌های سعودی گفت که عربستان کماکان خواهان کمک واشنگتن در برابر ایران است.

این نظامی عالی‌رتبه گفت: آن‌ها به دنبال آنند که اطمینان یابند در صورت حمله ایران و حملات جاری به آنها کمک شده و خواهد شد.

این فرمانده آمریکایی با اشاره به اتصال سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت آمریکا و عربستان و بهبود سیستم هشدار زودهنگام در برابر حملات احتمالی موشکی، تأکید کرد که توانمندی‌های نظامی‌ که آمریکا در اختیار عربستان قرار داده بیش از حضور نظامی این کشور نقش بازدارندگی داشته است.

فرمانده سنتکام مدعی شد که آرایش نظامی آمریکا موجب شده که ایران حمله‌ای انجام ندهد ولی گروه‌های تحت حمایت آن کماکان به حملات خود ادامه می‌دهند. به گفته وی در سه ماه گذشته حوثی‌های یمن بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک، پهپاد و موشک کروز به عربستان سعودی پرتاب کرده‌اند و واشنگتن به دنبال آن است تا در این مورد به ریاض کمک کند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیشب (۲ خرداد) در مصاحبه با شبکه سی ان ان بر لزوم دستیابی به صلح در یمن تأکید کرد و گفت تعامل ایران و عربستان می‌تواند نتایج مثبتی را برای پایان دادن به این جنگ و برخی درگیری‌های نیابتی ایجاد کند.

وی ادامه داد: ما باید حوثی‌ها را تشویق کنیم و این به نوبه خود، فکر می‌کنم به طور قابل توجهی به این بستگی دارد که آیا ایران آماده است تا به حوثی‌ها بگوید که آنها نیاز به تعامل مثبت دارند و باید این جنگ را حل کنند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: بنابراین تا آنجا که رابطه بهتری بین عربستان سعودی و ایران وجود داشته باشد، می‌تواند حداقل نتایج مثبت بیشتری را در پایان دادن به برخی از این درگیری‌ها، یا پایان دادن به برخی از این نبردهای نیابتی که به طرز باورنکردنی خطرناک است، ایجاد کند.


ت ت
کدخبر: 21810 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها