بایدن به مجرم شناخته شدن ترامپ واکنش نشان داد

جو بایدن در واکنش به مجرم شناخته شدن ترامپ از آمریکایی‌ها خواست تا این حکم را بپذیرند.

بایدن به مجرم شناخته شدن ترامپ واکنش نشان داد

به گزارش منیبان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور که با «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی رقابت می‌کند، روز پنجشنبه توسط هیات منصفه دادگاه نیویورک به اتهام پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در ۳۴ فقره مجرم شناخته شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از رئیس‌جمهور آمریکا گزارش کرد: «اصول آمریکایی که هیچکس بالاتر از قانون نیست، مجددا مورد تایید قرار گرفت. به دونالد ترامپ فرصتی داده شد تا از خود دفاع کند. هیاتی متشکل از ۱۲ نفر او را قضاوت کردند و اکنون او مثل هر شخص دیگری می‌تواند درخواست تجدید نظر دهد.»

ترامپ که همچنان این اتهامات را رد می‌کند، مدعی است که تمامی این اقدامات توسط رقیبش بایدن و افرادش طراحی شده است و هم‌چنین قاضی این پرونده را «ظالم» توصیف کرد.

جو بایدن در ادامه اظهاراتش که اولین بیانیه او پس از مجرم شناخته شدن ترامپ تلقی می‌شود، افزود: «بی‌احتیاطی، خطرناک و غیرمسئولانه است که کسی بگوید تقلب شده است، فقط به این دلیل که حکم صادر شده را دوست ندارد. سیستم قضایی ما نزدیک به ۲۵۰ سال پایدار بوده و به معنای واقعی کلمه سنگ بنای آمریکاست. به کسی اجازه نخواهیم داد سیستم قضایی ایالات متحده را نابود کند.»

ترامپ در این پرونده به جعل اسناد مالی با هدف پنهان‌کردن حق‌السکوت متهم بوده و این حکم او را به اولین رئیس‌جمهور آمریکا بدل می‌کند که مجرم شناخته می‌شود.

ت ت
کدخبر: 218308 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها