در سالروز قتل جورج فلوید؛

حمله به فعال سرشناس ضد نژادپرستی!

هم زمان با نخستین سالگرد قتل جورج فلوید، منابع خبری انگلیس گزارش دادند یکی از شخصیت‌های سرشناسی ضد نژادپرستی در انگلیس از ناحیه سر مورد حمله قرار گرفته و در وضعیت ناپایداری قرار دارد.

حمله به فعال سرشناس ضد نژادپرستی!

به گزارش منیبان، گروه موسوم به «سیاهان اهمیت دارند» که سال گذشته تظاهرات گسترده‌ای را در سراسر انگلیس علیه کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس سفید پوست آمریکایی به راه انداختند می‌گوید خانم ساشا جانسون اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

پلیس لندن می‌گوید یک زن ۲۷ ساله بامداد یکشنبه به بیمارستانی در جنوب لندن منتقل شده است. این نهاد امنیتی بدون تائید هویت نامبرده ادعا کرده هیچ مدرکی وجود ندارد که حمله صورت گرفته هدفمند بوده است.

برخی گزارش‌ها حاکیست که این حادثه ارتباطی با فعالیت‌های سیاسی وی ندارد اما هم زمان شدن این رویداد با سالگرد قتل فلوید گمانه‌زنی‌ها درباره یک رویداد هدفمند را افزایش داده است.

جانسون یکی از برگزار کنندگان اصلی تظاهرات سال گذشته سیاهان اهمیت دارند در انگلیس بود. او اعتقاد داشت که برای رسیدن به برابری اجتماعی و برچیده شدن نژادپرستی باید جنگید. در تظاهرات ضد نژاد پرستی سال گذشته صدها هزار انگلیسی در شهرهای مختلف کشور دست به تظاهرات زده و تندیس برخی از برده داران را به پایین کشیدند.

فلوید در ۲۵ ماه مه (۶ خرداد) سال گذشته پس از آنکه یک افسر پلیس مینیاپولیس زانویش را بیش از هشت دقیقه بر گردن وی قرار داده بود درگذشت. حرف هایی که وی در آخرین لحظات زندگی بر زبان آورد از جمله "نمی توانم نفس نمی کشم"، دستمایه تظاهرات علیه نژادپرستی در سراسر آمریکا و جهان شد. 

دیروز صدها تن از فعالان مدنی به مناسبت بزرگداشت درگذشت جورج فلوید مقابل سفارت آمریکا تجمع کرده و شعارنوشته‌هایی را در محکومیت نژادپرستی حمل می‌کردند. آن‌ها همچنین با سردادن شعار «بدون عدالت صلح برقرار نمی‌شود» و «به پلیس نژادپرست نیازی نداریم» خواستار توقف نژادپرستی سازمان یافته در انگلیس شدند.

خانواده فلوید هم دیروز به خیابان های مینیاپولیس آمدند و در نخستین سالگرد مرگ درگذشت وی با همراهی صدها نفر دیگر راهپیمایی کردند. بسیاری از تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن تصویر فلوید و سایر افراد سیاه پوستی بود که بدست پلیس آمریکا کشته شده بودند.


ت ت
کدخبر: 21921 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها