حدادعادل: قبل از انقلاب یک نمایشی از انتخابات وجود داشت و کسی شرکت نمی‌کرد/ هیچ وقت در انتخابات تقلب سازمان یافته نداشتیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: اولین ویژگی انتخابات این است که آزاد باشد، یعنی مردم بتوانند به آنکه می‌خواهند رای بدهند و این دستاورد ملت ایران در انقلاب است.

حدادعادل: قبل از انقلاب یک نمایشی از انتخابات وجود داشت و کسی شرکت نمی‌کرد/ هیچ وقت در انتخابات تقلب سازمان یافته نداشتیم

به گزارش منیبان، غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: اولین ویژگی انتخابات این است که آزاد باشد، یعنی مردم بتوانند به آنکه می‌خواهند رای بدهند و این دستاورد ملت ایران در انقلاب است.

بنا بر روایت فارس، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد: قبل از انقلاب کسی در انتخابات شرکت نمی‌کرد و یک نمایشی از انتخابات وجود داشت، پس انتخابات در تراز انقلاب اسلامی انتخاباتی است که می‌بینید عده‌ای در چارچوب قانون اساسی داوطلب می‌شوند و در چارچوب قانون صلاحیت آنها بررسی می‌شود و آزادانه گفتگو و مناظره می‌کنند و مردم هم می‌بینند و رای می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به بحث سلامت انتخابات گفت: ما هیچ وقت در انتخابات تقلب سازمان یافته نداشتیم ممکن است تقلب در یک صندوق باشد اما اینگونه نبوده که در نتیجه انتخابات کوچکترین تاثیری داشته باشد.

حداد عادل در ادامه درباره تعداد ثبت نام کنندگان گفت: دفعات قبل تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر بودند و خدا را شاکریم که با تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده دیگر آن وضعیت از بین رفته است.

وی اضافه کرد: در این انتخابات ما فرصت پیدا کردیم برخی دوستان که مدت‌ها آنها را ندیده بودیم را زیارت کنیم. به هر حال آزادی است و آنها هم محاسبه کردند و دیدند که شرایط ثبت نام را دارند و برای ثبت نام حضور پیدا کردند و این نگران کننده نیست و شورای نگهبان هم با ضوابطی صلاحیت‌ها را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند و افرادی را به مردم معرفی می‌کند که به عنوان رجل سیاسی شرایط رئیس جمهور شدن را داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: درست است که در ایران انتخاب حزبی نداریم اما جریانات سیاسی داریم و مشخص است که کسانی که انتخاب می‌شوند متعلق به کدام جریانات هستند. مردم هم حافظه دارند و به جریانات سیاسی نگاه می‌کنند و به راه حل‌هایی که جریانات سیاسی می‌دهند توجه می‌کنند و می‌بینند که کدام جواب میدهد. مثلا راه حل شهید رییسی این بود که در کنار مذاکرات باید به توان داخلی هم توجه داشت. مردم باید بر اساس تجربه‌های سیاسی ببینند چه کسی با چه تفکری می‌تواند به عنوان رئیس جمهور مناسب باشد.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من به مشارکت بیشتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری نسبت به یکی، دو انتخابات اخیر امیدوارم. یکی از دلایل این امیدواری حضور مردم در بدرقه شهدا است که رهبر معظم انقلاب از این حضور تعبیر به حماسه کردند. ایشان تاکید کردند مردم در انتخابات این حماسه بدرقه را تکمیل کنند، بنابراین ما امیدواریم.

وی اضافه کرد: برخی از نظرسنجی‌ها هم حکایت می‌کند که سطح مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بالاتر از انتخابات دور قبل است.

حداد عادل در بخش دیگری گفت: تبلیغات انتخاباتی، یک میدانی است که گوهر و عیار نامزدها را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به مناظرات و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گذشته اضافه کرد: یادمان است در انتخابات ۱۴۰۰، شهید رئیسی اخلاق را نشان داد. یعنی وقتی تهمت می‌زدند، تهمت را با تهمت جواب نمی‌داد. حتی عصبانی هم نمی‌شد و خیلی وقت ها حتی از خودش دفاع هم نمی‌کرد.

حدادعادل یادآور شد: مردم صداقت را در شهید رئیسی دیدند و به صداقت ایشان هم رای دادند. نامزدهای انتخابات باید این را مراعات کنند و بدانند هر کسی به تعبیر رهبر انقلاب لجن پراکنی کند منفور می‌شود.

منبع: فارس

ت ت
کدخبر: 219228 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها