آذر منصوری: زیر بار نامزد نیابتی نخواهیم رفت| شورای نگهبان نمی‌تواند برای جریان اصلاحات نامزد تعیین کند

رییس جبهه اصلاحات گفت: شورای نگهبان نمی تواند برای جریان اصلاحات نامزد تعیین کند.

آذر منصوری: زیر بار نامزد نیابتی نخواهیم رفت| شورای نگهبان نمی‌تواند برای جریان اصلاحات نامزد تعیین کند

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات، در آغاز جلسه انتخاباتی این جبهه اظهار کرد: در هر انتخاباتی وضعیت کنشی متفاوتی داریم. در انتخابات ۱۴۰۰ تمام کاندیداهای اصلاحات رد صلاحیت شدند و جبهه هم اعلام کرد که نماینده ای در انتخابات ندارد. در انتخابات مجلس هم اعلام کردیم باتوجه به محدود شدن دایره انتخابات، کاندیدایی نداریم. 

وی افزود: جلسه روز گذشته ما با کاندیداها ۸ ساعت زمان برد. ما در راهبرد مصوب جبهه اصلاحات، بر روی انتخابات آزاد و معنادار تاکید کردیم. 

منصوری ادامه داد: آیا انتخابات آتی رقابتی است؟ این سوال در تصمیم گیری جبهه اصلاحات بسیار موثر بوده است. اگر شرایطی فراهم شود که کاندیداهای اصلاح طلبان تایید صلاحیت شوند، قطعا در انتخابات آینده حضور فعال خواهیم داشت. 

رییس جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر به نظر نمی رسد شورای نگهبان تغییری روی عملکرد خود ایجاد کرده باشد در نتیجه شرایط کشور هم تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: در انتخابات مجلس حاکمیت به تعبیر جبهه اصلاحات روند یکدستی را بعد از انتخابات ۹۸ ادامه داد.

منصوری گفت: انتخابات آزاد یکی از راه های موجود برای بهبود وضعیت کشور است.

وی ادامه داد: راه رفته را تکرار نخواهیم کرد و در این انتخابات زیر بار نامزد نیابتی نخواهیم رفت. شورای نگهبان نمی تواند برای جریان اصلاحات نامزد تعیین کند.

منصوری گفت: روز گذشته سه نفر از نامزدهایی که رای آوردند به عنوان نامزد جبهه اصلاحات معرفی شدند. جبهه اصلاحات عزم خود را برای مشارکت فعال در انتخابات ۱۴۰۳ نشان داد. جبهه اصلاحات کاندیداهایی را معرفی کرد که نشانگر عزم اصلاح طلبان، برای حضور در انتخابات باشد و گوی و میدان را در اختیار شورای نگهبان و حاکمیت قرار دادیم.

وی تاکید کرد: اگر شورای نگهبان فضا را تغییر دهد جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت خواهد کرد.

منصوری در مورد حمایت از لاریجانی گفت: تا امروز در جبهه اصلاحات هیچ بحثی در مورد علی لاریجانی نداشتیم و من نمیخوام در این باره اظهارنظر کنم. اگر نیاز به تصمیم جدید باشد جلسات اضطراری تشکیل خواهیم داد.

منصوری در ادامه گفت: مردم حق دارند از صندوق ها ناامید باشند و ما هم نمیخواهیم به مردم دروغ بگوییم. شرط حضور اصلاح طلبان حضور کاندیدای اصلی آنها است. بنای ما این نبود که مشارکت ۴۰ درصدی را حماسه بنامیم بلکه این رقم مشارکت را، در کشورهای دیگر به سخره می گرفتیم. 

وی خاطرنشان کرد: مسئله گشت ارشاد، اعتراضات مهسا و کشته شدن جوانان، مردم را ناامید کرده است.

جواد امام نیز گفت: ما با انتخابات هیچ گاه قهر نکردیم. برخی صندوق رای را به گروهی خاص اختصاص داده اند، برهمین اساس هم تکلیف ما روشن است. اگر کاندیدا داشته باشیم در انتخابات مشارکت می کنیم. حاکمیت باید از مشارکت پایین مردم عبرت بگیرد و تغییر روش دهد. 

سخنگوی جبهه اصلاحات افزد: در کنار تمام این موارد حق زنان در انتخابات ریاست جمهوری، پایمال شده و رجل سیاسی را به درستی تفسیر نکرده اند. شورای نگهبان برای زنان فقط حق ثبت نام قائل شده و حضور آنها سالیان سال است که نمادین بوده است.

جواد امام درباره راهکار بازگرداندن مردم پای صندوق رای گفت: اگر شرایط انتخابات آزاد وجود داشته باشد حتما می توان از حضور یا حمایت افرادی مثل کروبی یا موسوی برای استقبال مردم استفاده کرد.

ت ت
کدخبر: 219403 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها