نتیجه یک نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها نظام کشورشان را ناسالم می‌دانند

نتایج جدیدترین نظرسنجی دانشگاه «مانماوث» نشان می‌دهد که اکثریت آمریکائی‌ها نظام سیاسی کشورشان را ناسالم و نیازمند اصلاحات فراوان می دانند.

نتیجه یک نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها نظام کشورشان را ناسالم می‌دانند

به گزارش منیبان؛ دانشگاه آمریکایی مانماوث(monmouth) اعلام کرد که برای نخستین بار یافته‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها حکومت شان را سالم می‌دانند.

۳۳ درصد پاسخگویان معتقدند که نظام آمریکا چندان سالم نیست و به اصلاحات فراوان نیاز دارد و ۲۲ درصد آن را اصلاً سالم ندانسته و خواهان تغییرات اساسی‌اند. این ارقام در مقایسه با نظرسنجی مشابه پارسال به ترتیب ۹ و ۱ درصد افزایش داشته است.

پرسش در مورد سالم بودن نظام آمریکا برای نخستین بار در نظرسنجی سال ۱۹۸۰میلادی «شرکت تحقیقات افکار» (Opinion Research Corporation) مطرح شد و ۶۲ درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که نظام آمریکا را سالم و ۳۷ درصد آن را ناسالم دانسته بودند.

براساس یافته‌های دانشگاه مانماوث، تنها ۱۸ درصد مردم به داوری هموطنان خود در مورد مسائل جاری مملکت اعتماد و اطمینان دارند. ۴۶ درصد نیز تا حدی به آراء هم‌میهنان خود باور دارند. در مجموع ۶۴ درصد مردم آمریکا به آراء هم‌میهنان خود بسیار زیاد و تا حدی باور دارند که در مقایسه با نظرسنجی‌های پیشین افزایش داشته است (۵۸ درصد در سال ۲۰۱۹ و ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۶).

به نوشته تارنمای این دانشگاه، در نسل گذشته اعتماد عمومی به داوری‌های مردم آمریکا بسیار بیشتر بود. نظرسنجی سال ۱۹۷۶ موسسه گالوپ نشان می‌داد که ۸۶ درصد مردم داوری و آراء هم‌میهنان خود را قبول داشتند. این رقم در سال ۲۰۰۴ به ۷۵ درصد و در سال ۲۰۱۲ به ۶۴ درصد کاهش یافت. نظرسنجی مانماوث نشان می‌دهد که اعتماد دموکرات‌ها به آراء عمومی در مقایسه با سال ۲۰۱۹میلادی، ۱۴ درصد رشد داشته در حالیکه اعتماد جمهوری‌خواهان ۱۰ درصد کاهش یافته است. اعتماد مستقل‌ها نیز به آراء عمومی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

۵۲ درصد پاسخگویان معتقدند که تصمیم‌گیری سیاستمدارانی وابسته به حزب مخالف تا حد زیادی مایه نگرانی آنها است و اجرای این سیاست‌ها منجر به آسیب دائمی کشور می‌شود.

یافته‌های این نظرسنجی تلفنی نشان می‌دهد که ۴۵ درصد آمریکائی‌ها معتقدند که سبک زندگی آمریکایی تهدید می‌شود. ۳۴ درصد پاسخگویان معتقدند که بخش‌هایی از سبک زندگی آمریکایی تهدید می‌شود.

۷۵ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند که این کشور بر سر ارزش‌های بنیادی به‌شدت دچار دودستگی شده است و تنها ۲۳ درصد پاسخ‌دهندگان نظری خلاف این دارند.

۳۷ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی پیش‌بینی می‌کنند که این کشور در آینده متحدتر شود و ۲۶ درصد نیز پیش‌بینی تفرقه بیشتر را دارند. ۳۶ درصد نیز بر این باورند که تغییر خاصی در این زمینه رخ نخواهد داد.

بیشتر آمریکایی‌ها (۵۶ درصد) معتقدند که دولت بایدن بسیار زیاد و تا حدی بتواند این کشور را متحد سازد.

این نظرسنجی از ۲۱ تا ۲۴ ژانویه (۲ تا ۵ بهمن) و از میان ۸۰۹ داوطلب با حاشیه خطای ۳.۵ درصد انجام شد.

ت ت
کدخبر: 2202 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها