محسن هاشمی: بعد از سال ۹۶ انتخابات تزیینی شد/ آذر منصوری: رفتارهایی مانند طرح نور ضد مشارکت است

پنج‌شنبه، ۲۹ خرداد ساعت پنج، میزگردی با موضوع «افق‌های سیاسی در دولت چهاردهم» در ستاد مرکزی پزشکیان با حضور محسن آرمین، آذر منصوری و محسن هاشمی برگزار شد.

محسن هاشمی: بعد از سال ۹۶ انتخابات تزیینی شد/ آذر منصوری: رفتارهایی مانند طرح نور ضد مشارکت است

به گزارش منیبان، پنج‌شنبه، ۲۹ خرداد ساعت پنج، میزگردی با موضوع «افق‌های سیاسی در دولت چهاردهم» در ستاد مرکزی پزشکیان با حضور محسن آرمین، آذر منصوری و محسن هاشمی برگزار شد.

بخشی از اظهارات آذر منصوری به شرح زیر است:

پزشکیان را در جایگاه خودش ببینیم. مگر رئیس جمهور دستور حصر را داده که برایش  کاری کند؟! ما می‌دانیم دستور حصر از کجا صادر شده. راه حلش مفاهمه است.

رفتارهایی مانند طرح نور ضد مشارکت است.

معلوم است که دولت می‌تواند حامی مردم باشد.

آذر منصوری در میزگرد افق های سیاسی در دولت چهاردهم: 

اقای پزشکیان باتوجه به اشرافی که مسایل کشور دارند و شکافی که بین حاکمیت و مردم شکل گرفته، می دانند که عدالت بدون آزادی معنی نمی یابد. اگر دلایل را کالبدشکافی نکنیم به راه حل نخواهیم رسید.

ما شعار زن زندگی آزادی را پشت سر گذاشتیم. 

بزرگترین چالش، شکاف بین مردم و حاکمیت است.  

با این حکمرانی حق فرصت های برابر  و حق شهروندی تحقق نمی یابد. 

با بیشترین شکاف طبقاتی مواجه هستیم. 

بدون حل مسئله سیاسی، مسئله اقتصادی حل نمی شود. 

نمی شود شعار و وعده کاذب داد. 

اولین گام اقای پزشکیان باید حل مسایل سیاسی باشد. 

نیاز به آشتی بین مردم و حاکمیت داریم. 

با کسانیکه در انتخابات مشارکت نمی کنند همدل هستم چون بارها بارها آمدند اما به نفطه اول برگشتند. اگر با جامعه گفتگو و به راه حل تمرکز کنیم، آقای پزشکیان دور اول پیروز انتخابات خواهند شد البته کار، کار سختی است.

بخشی از اظهارات محسن هاشمی به شرح زیر است: 

رقیب اصلی دکتر پزشکیان ۵ نامزد نیستند بلکه رقیب اصلی، عدم شرکت مردم در حد لازم در انتخابات است.

مردم را تشویق کنیم تا در انتخابات مشارکت کنند و به نامزد جبهه اصلاحات رای بدهند.

بعد از انتخابات ۹۶، انتخابات تزیینی شد و با ردصلاحیت گسترده، مشارکت در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ به ۴۰ درصد رسید و مشارکت در تهران به حدود ۱۵ یا ۱۶ درصد رسید.

جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری حضور نداشت و اقای خاتمی هم رای نداد. 

حادثه ای که اتفاق افتاد فرصت جدیدی را ایجاد کرد که انتخابات زودهنگام و با ثبات سیاسی برگزار شود. 

رسانه های غربی طوری القا میکنند رای دادن شما فایده ندارد اما راهی جز صندوق رای نیست. 

شورای نگهبان مانند سال ۱۴۰۰ عمل کرد و اقایان شریعتمداری، آخوندی، همتی ردصلاحیت شدند. همان شرایط ۱۴۰۰ حاکم است. 

حضور آقایان پزشکیان و رفتار ایشان در مجلس شرایطی را فراهم کرد که نظر شورای نگهبان و حاکمیت را جلب کند. از آن طرف اقای خاتمی و اصلاح طلبان خواستند از این شرایط استفاده کنند و به میدان بیایند.

همه تبیین کنند که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم.

بخشی از اظهارات محسن آرمین به شرح زیر است:

معنای اصطلاحاتی مانند «تهاجم فرهنگی» و «مقاومت اقتصادی» این است که ما همواره در برابر تهاجم هستیم. هر موجودی اول نیازمند بقاست. اگر این نظام به فکر تهاجم است یعنی همواره باید به فکر بقای خود باشد. انقلاب اسلامی مگر آمده بود که فقط بماند؟! الآن بالاترین دستاورد ما این است که به رغم تمام توطئه‌ها بمانیم. ما راهبرد بقا را جایگزین توسعه کرده‌ایم.

در سطح خارجی باید در جهت تنش‌زدایی حرکت کنیم. با جامعه‌ای معترض مواجهیم. جامعه‌ای که بارها تلاش کرده از طریق قانونی مطالباتش را پی‌گیری کند‌ نتوانسته و حالا مستأصل است.

سال ۸۴ ما تمام توفیقات دوره‌ی خاتمی را فراموش کردیم بخاطر مسائل بسیاری نظیر برخوردهایی که در رسانه‌هاشد. مطلق گرایی‌ای که پیش گرفتیم باعث شد از فرصت انتخابات استفاده نکنیم.

محکوم به هشت سال تحمل دولت احمدی‌نژاد شدیم. آنقدر گناه از دست دادن فرصت عظیم بود که ۸۸ هم نتوانستم کاری کنیم. اما سال ۹۲ دیگر فهمیده بودیم. روحانی کاندیدای اصلاح‌طلبی نبود. ما هم از مطلق گرایی استعفا دادیم. بهره‌اش را هم بردیم. بهره‌اش برجام و رشد اقتصادی بود. یک دیوانه‌ای آمد به نام ترامپ و کرونا جهانگیر شد. ما باز هم یادمان رفت. اگر این دو موضوع نبودند روحانی کارنامه‌ی قابل دفاعی داشت. باز می‌خواهیم بگوییم مگر روحانی چه کرد که این کند. 

ایران با پزشکیان ایران بهتری خواهد بود. این فرصت را نباید از دست داد. با همین منطق باید تلاش کنیم مرددین را پای صندوق رای بیاوریم.

تمام موقعیت های ژئوپلتیک در حال از بین رفتن است و بهترین فرصت ها را از دست می دهیم.

قرار بود موضع تهاجمی در برابر غرب داشته باشیم اما در برابر ده ها تهاجم قرار گرفتیم که تبدیل به تدافع شده است.

از کلمات تهاجم فرهنگی، مقاومت اقتصادی و جبهه مقاومت چه چیزی متوجه می شوید؟معنای آن این است که مدام در حال دفاع هستیم. در این شرایط همواره باید در فکر بقای خود باشیم.

جمهوری اسلامی برای بشر پیام جمهوریت و اخلاق داشت اما بالاترین دستاورد این شده که در برابر توطئه ها توانستیم، بمانیم. 

راهبرد بقا را جایگزین راهبرد توسعه کردیم. 

در مناظره دیشب اقای قالیباف گفتند انقدر اتلاف سرمایه داریم که میتوانیم ۱۰۰ میلیارد با صرفه جویی پول بدست بیاوریم این حرف درست است. اما نگفتند برای این هدر رفت نیاز به تکنولوژی داریم یا نه؟ مگر می شود بدون استفاده از تکنولوژی روز این کار را انجام داد.

آقای جلیلی فقط میخواهد با ۱۸۰ کشور ارتباط بگیرد. اما نمی گویند یک چهارم اقتصاد دنیا دست آمریکا و تکنولوژی در اختیار ۱۵ کشور و ۸۰ درصد دنیا در اختیار ۲۰ کشور است.

ت ت
کدخبر: 221106 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها