وزیر پیشین امور خارجه:

با اختلاس های برخی آقایان می شود چند تا برج خلیفه ساخت؟/ تفاوت دارد که یک فرد بخواهد خود را قربانی کشور کند یا کشور را قربانی خود

وزیر پیشین امور خارجه گفت: تفاوت دارد که یک فرد بخواهد خود را قربانی کشور کند یا کشور را قربانی خود.

با اختلاس های برخی آقایان می شود چند تا برج خلیفه ساخت؟/ تفاوت دارد که یک فرد بخواهد خود را قربانی کشور کند یا کشور را قربانی خود

به گزازش خبرنگار سیاسی منیبان، محمدجواد ظریف در مراسم گردهمایی روحانیون حامی پزشکیان که در حسینیه جماران برگزار شد، گفت:  امام معتقد بود و می گفت: اگر به مردم تکیه نکنیم هیچ نداریم.

ظریف افزود: در زمانی که هنوز نظریه پردازان بین الملل، مبنای نفوذ را قدرت می دانستند امام به مردم معتقد بود. 

وزیر پیشین امور خارجه گفت: امام نقش مردم را از روز اول می فهمید البته ما بسیاری قبل، با فرهنگ عاشورایی نقش مردم را پذیرفتیم. باور امام به مردم، انقلاب را پیروز کرد و این باور در انتخابات ببش از هر زمانی به کار می آید.

ظریف افزود: مقام معظم رهبری همچنان و هر روزه به شور در انتخابات تاکید دارند، البته از این خوشحال نیستیم که برخی افراد با صلاحیت کم تایید شدند.

وی ادامه داد: برخی نمی خواهند ما در انتخابات شرکت کنیم. ما نباید در خانه بمانیم، برخی حمله به ایران را تایید می کنند اما از حقوق بشر دم می زنند. کسانی که در انتخابات شرکت نمی کنند بدانند یکی از خواص آن پر کردن جیب این افراد است.

وزیر امور خارجه دولت روحانی گفت: تحریم ها قربانی جز اقشار آسیب پذیر ندارند، اما برخی بر طبل تحریم می کوبند، امروز ثروت های باداورده رقم های هزار میلیاردی دارند که نمی دانیم چند صفر  دارد، این افراد از تحریم ارتزاق می کنند که هم در داخل کشور وجود دارند هم در خارج. 

ظریف گفت: اقلیت با رای ندادن مردم، ادعای اکثریت می کند. یکی از این جوانک هایی که ادعای انقلابی دارد و اسم خود را استاد می گذارد صراحتا در توییتر می گوید مردم شرکت نکنند.

وی افزود: این مردم نشان داده اند که در برابر ظلم همیشه ایستاده اند، کسانی که می خواهند ایران در برابر خارجی خم شود بدانند  ایرانی هیچگاه خم نمیشود.

وزیر پیشین امور خارجه تاکید کرد: با ایرانی باید با زبان تکریم و احترام صحبت کرد، اما باید نشان بدهیم شایسته احترامیم و با رای دادن می توانیم این مهم را نشان بدهیم، قهر با صندوق درآمدی برای مردم ندارد، سه انتخابات گذشته این واقعیت را تایید کرذ و گروهی خود اکثریت پندار توانستند پیروز انتخابات شوند. 

ظریف گفت: نگاه به گذشته و آینده به ما ثابت می کند که مهم است چه کسی در پاستور بنشیند.  من از زمان ریاست جمهوری رهبر انقلاب افتخار خدمت داشتم به غیر از زمان آیت الله رییسی. 

وی افزود: تفاوت دارد که یک فرد بخواهد خود را قربانی کشور کند یا کشور را قربانی خود. توافق شجاعت می خواهد نه توافق نکردن، من تا صبح هم شعار بدهم نهایتا گلو درد می گیرم اما اگر توافق کنم، شجاعت دارم. با کار نکردن کسی مواخذه نمی شود بنابراین مهم است رییس جمهور شجاع و آماده باشد و خود را برای مردم قربانی کند.

ظربف گفت: رییس جمهور باید راستگو باشد و آمادگی این را داشته باشد از آبروی خود انفاق کند و پزشکیان این مشخصه را دارد. 

وی افزود: با آمار می توان بازی کرد اما مردم به سفره خود نگاه می کنند به گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان نگاه می کنند.

ظریف گفت: برخی قول طلا و گوشت می دهند، به قول مرحوم ترکان اینها حساب نمی دانند.

وی افزود: رییس جمهور ایران باید صادق و پاکدست باشد، چه خبر است در این کشور؟ 

ظریف ادامه داد: می گویند رای نده تاثیری ندارد، خطاب به مردم می گویم؛ مگر خاتمی و روحانی را انتخاب نکردید؟

وی گفت: با اختلاس های برخی آقایان می دانید می شود چند تا برج خلیفه ساخت؟ 

ظریف افزود: پزشکیان پاکدست است، او جراح قلب است اما تاکنون ریالی پول نگرفته است. او حتی پول حلال هم نگرفته است. دنیای امروز دنیای اینکه یک نفر همه چیز را می داند نیست.

ظریف ادامه داد: پزشکیان وزیر بوده، نماینده بوده و و و .. آن وقت چه کسانی او را به سابقه نداشتن متهم می کنند. 

وی گفت: ما امروز در بند بخور و نمیر و معیشت گیر کرده ایم، تحریم ما را دور زده است نفت ایران از بازارها حذف شده بعد ادعا می کنند تحریم را دور زدند. 

ظریف ادامه داد: جمعه انتخاب تاریخی داریم، باید همه را با خودمان ببریم، با ۲۱ نفر برویم و به شماره ۲۲ رای بدهیم. مردم باید رای بدهند و قدرت مردم دوباره بالا برود. 

وی افزود: آنهایی که نمی خواهند رای بدهیم دلشان برای سفره و مردم نسوخته است.

ت ت
کدخبر: 222088 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها