زاکانی؛

کرسنت دست‌پخت خاتمی است

علیرضا زاکانی گفت: مبانی فکری سیاست خارجی دولت خدمت مبتنی بر مکتب امام، رهنمودهای رهبری و تکیه بر اراده مردم است.

کرسنت دست‌پخت خاتمی است

به گزارش منیبان؛ علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه - ۴ تیر ۱۴۰۳ - در چهارمین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری با موضوع سیاست و محور «ایران در جهان امروز»، در فرصت ۵ دقیقه‌ای مرحله نخست با تبریک عید غدیر خم به مردم ایران در سراسر کشور، گفت: در یک کتاب به عنوان سیاست خارجیِ ایده‌محور مبتنی بر دیپلماسی منزلت‌طلبانه ایده‌هایم را ترسیم کردم و با چارچوب مشخصی که مبتنی بر قدرت داخلی، انسجام، بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های ملی، جهانی و منطقه‌ای، ظهور و بروز قدرت ایران را در منطقه و جهان به ثبت برسانیم.

وی ادامه داد: مکتب امام (ره)، رهنمودهای رهبری و تکیه بر اراده مردم مبانی فکری سیاست خارجی بنده است. قدرت دچار دگرگونی و پراکندگی شده  و با مدل‌های سوخته نمی‌شود جایابی قدرت را در منطقه و جهان ترسیم کرد. بازیابی پیام اساسی انقلاب اسلامی امروز با همه وجود شنیده می‌شود. وقتی صحبت از ظلم در قدس و فلسطین می‌شود این سخنان در آمریکا هم شنیده می‌شود. 

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: ارتقا تصویر منزلت ایران در جهان با شکستن حصارهای موجود اتفاق می‌افتد. سیاست همسایکی و ارتقا محور مقاومت رکن سوم سیاست خارجی دولت خدمت است. بعد از عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی اتفاقاتی افتاد که معادلات منطقه‌ای تغییر کرد. دیپلماسی اقتصادی برای بازریابی اقتصاد ملی را با بهره بردن از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی را رقم خواهد زد. وقتی ظرفیتی در داخل کشور خلق شود که ۳۶ کشور برای انتقال بار و مسافر به ایران محتاج می‌شوند، برای ایران قدرت ایجاد می‌کند. وقتی قدرت‌های نوظهور در بریکس و شانگهای به ثمر رسید، برای ایران فرصت‌های جدید خلق می‌شود.

زاکانی ادامه داد: با ایده محور و منزلت‌جویی ایران باید بر قله‌های جهان نشانده شود. برای چی؟ برای اینکه ارتقاء کرامت انسانی و اجرای قدرت ایران در منطقه و جهان رقم بخورد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در  بخش دوم از مرحله اول  گفت: خیلی از مواردی که مطرح می‌شود از بی‌برنامگی است چون برنامه ندارند از ما خجالت‌زده می‌شوند بعدا گلایه نکنید. آقای روحانی گفت پاسپورت ما معتبر می‌شود اما به نماینده ایران در سازمان ملل ویزا ندادند و بنزین به هواپیمای وزیر امور خارجه ایران داده نشد. مشکل گدایی کردن از غرب است تا حق‌مان را بدهند.

وی ادامه داد: از غرب نمی‌شود التماس و گدایی کرد. تا جریان تحریف در کشور شکست نخورد جریان تحریم هم درست نمی‌شود. نامه ظریف به رییسی درباره واکسن کرونا خوب نبود، مردم می‌فهمند. کارنامه بنده در کمیسیون برجام روشن است. پزشکیان برجام را نخوانده، اظهار نظر می‌کند. گزارش برجام را بند به بند در مجلس خواندم. این گزارش حکایت از خسارت‌های فراوانی دارد. رهبر مذاکره را می‌خواستند اما در دیدار با دانشجویان گفتند خطوط قرمز رعایت نشد.

زاکانی ادامه داد: گزارشهای ۳، ۶ و ۹ ماهه ظریف به مجلس را بخوانید. در سال ۱۳۹۵ همه آنها حکایت از «نشد» داشت. چرا یادمان می‌رود این گزارش‌ها ثبت تاریخ شد. یک عده نمی‌خواستند مردم متوجه شوند. وندی شرمن بعدا خندید. رییس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور پشت تریبون غیرواقع گفتند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  در تحریم به چین رفتم و ۱۳ میلیارد یورو تفاهم‌نامه نوشتم و دو میلیارد دلار قرارداد نوشتم، این قرارداد را نمی‌توانید کتمان کنید. 

وی ادامه داد: کرسنت محلی است که در حوزه بنده است و حرف زیاد برایش دارم. در کرسنت خیانت بزرگی صورت گرفته است. کرسنت دست پخت خاتمی است کسی که پزشکیان به آن افتخار می‌کند. زنگنه و روحانی نیز در آن دخیل بودند.

زاکانی در بخش جمع‌بندی مناظره تلویزیونی امشب با نشان دادن یک کلید گفت: مردم این کلید یادتان هست؟ سال ۱۳۹۲ گفتند قرار است قفل از زندگی‌تان باز کنند اما هیچ قفلی را باز نکردند حتی قفل‌های متعدد دیگری هم زدند و کلیدساز دیگری هم نیامد. تحریم برداشته نشد، پاسپورت عزیز نشد، سال آخر دولت روحانی آمد اما نه هسته‌ای درست و نه نان مردم.

وی ادامه داد: اکنون همان‌ها آمده‌اند با ویترین جدید تا دولت سوم آقای روحانی را تشکیل دهند، مراقب باشید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم عزیز اگر صدایم را بلند می‌کنم از درد است. وقتی می‌بینم به سادگی حق مردم را می‌خورند و یک آب رویش، داد که هیچ، فریاد می‌زنم. می‌گویند جلوی مردم ادعا و اختلاف نکنید، مردم  این حرف یعنی خطاهای ما را به مردم نگویید. در واقع می‌گویند صدایش را در نیاورید. حتما به مردم می‌گویم. 

زاکانی ادامه داد: عزیز و همکارم در تلویزیون دعوت به وحدت می‌کند ولی مشاورانش در ستادش اختلاف افکنی می‌کنند و میکروفن پرت می‌کنند.  بعد اینجا عزیزم نهج‌البلاغه می‌خواند. امیرالمومنین خطاب به یکی از یارانش نوشت: «تو هرگز نمی‌توانی مدیریت کنی و پل افرادی می‌شوی که بر مردم ستم می‌کنند.» حضرت علی (ع) به ابوموسی اشعری گفت: «اگر می‌خواهی مذاکره کنی، مذاکره کن اما به عقل و تجربه تکیه کن.» کسی که به این دو تکیه نمی‌کند، شقی است. ببینید چگونه مذاکره کردید.

وی ادامه داد: مردم،‌ اجازه دیوارکشی ندهید. اجازه ندهید بین شما دیوار بکشند. شما چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، ایرانی هستید. همه شما خواهان عدالت و طرفدار مبارزه با فساد و رفع تبعیض هستید. اجازه ندهید به دروغ دور شما دیوار بکشند. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقوام عزیز ایرانی در کار هم هویت زیبایی به عنوان تمدن ایرانی را خلق کرده‌اند. این خیانت و طراحی فریبنده را برای جلب رای انجام داده‌اند. 

وی ادامه داد: تنها اتحاد، همبستگی و وحدت است که موجب پیشرفت می‌شود. مردم ناامید نشوید آمده‌ام مشکلات کشور را با تکیه بر شما و توکل بر خدا حل کنم. نمونه‌های کارنامه‌ام را بیان کردم. جمعه ۱۸ تیر (۸ تیر) همه پای صندوق بیایید حتی اگر به بنده رای ندهید یا به مخالف من رای می‌دهید. چون هر رای شما رای به خط امام (ره)، اصل انقلاب و شهدای پرواز اردیبهشت است.

ت ت
کدخبر: 222108 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها