اولویت دولت چهاردهم از زبان نوبخت

رییس پیشین سازمان برنامه و بودجه گفت: مهم‌ترین اولویت دولت چهاردهم باید رفع تحریم باشد.

اولویت دولت چهاردهم از زبان نوبخت

به گزارش منیبان؛ محمدباقر نوبخت، رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه، اظهار کرد: باید منصفانه قبول کرد که استمرار آثار تحریم‌ها بر زندگی مردم و معیشت خانوارهای ایرانی به ویژه کم درآمدها چیزی جز افزایش رنج و الام مردم نیست و دولت‌ها مسئول رفع آن خواهند بود؛ نه مسئول شعارهای تکراری که هزینه‌های آن‌را مردم باید به پردازند.

وی گفت: باید یادآور شد دولت یازدهم در شرایطی شکل گرفت که از اوایل دهه ٩٠ اقتصاد ایران در پی صدور قطعنامه‌های -به اصطلاح کاغذپاره - با شوک تحریم‌های نفتی و بانکی در وضعیتی بود که رشد اقتصادی منفی ٨ درصد و تورم بیش از ٣٢ درصدی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در حد صفر بود.

نوبخت بیان کرد: در چنین شرایطی کاملا می شود درک کرد که چرا تندرو های امریکایی به تحریک اسراییل و برخی از کشور رقیب از فرصت ترامپ برای بر هم زدن ثبات و توسعه ایران استفاده نمایند و عده‌ای هم در داخل با نگاه جناحی به جای منافع ملی از این موضوع خرسند شوند و به آتش افروخته شده بد خواهان ایران بدمند.

وی تاکید کرد: تجربه تلخ بازگشت تحریم‌ها و اثار آن در زندگی مردم و معیشت خانوارهای کم درآمد بار دیگر گویای این واقعیت است چه قبول کنیم و یا انکار نماییم تحریم‌ها بر اقتصاد ملی و خانوار متأسفانه اثر تخریبی دارد. بنابراین مهم ترین هدف دولت باید مدیریت اقتصادی رفع تحریم ها باشد.

نوبخت بیان کرد: طی روزهای گذشته کم و بیش مشخص شد که کاندیداهای محترم یا از طریق تعامل سازنده در خارج و احترام به حقوق شهروندی و ازادی های مدنی در داخل در پی مشکلات مردم و کشور هستند یا از طریق استمرار تقابلات بین المللی و تنگ تر کردن عرصه های اجتماعی و سیاسی برای شهروندان و رقبا.

دنیای اقتصاد

ت ت
کدخبر: 222365 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها