در دیدار طیب نیا و مسعود پزشکیان چه گذشت؟

در دیدار طیب نیا و مسعود پزشکیان چه گذشت؟

به گزارش منیبان، علی طیب نیا، وزیر دولت روحانی، گفت: به آقای پزشکیان رأی خواهم داد چون معتقد به همه‌ی مردم ایران است چون خودش را خدمتگذار ملت ایران می‌داند چون ملت ایران با خودی و ناخودی تقسیم نمی‌کند و انشاالله در پرتو حیات ایران بتوانیم آینده مناسبی را برای شهروندانمان رعایت کنیم. مردم سرزمین ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند، تورم لجام گسیخته. روشد پایین  درآمد ملی،فقر گسترده و فساد و بیکاری جوانان به خصوص جوانان تحصیل کرده و به طور خاص جوانان کشور شرایط بسیار سختی را برای مردم شریف ما فراهم کرده است درک این مسائل و ضرورت مقابله با آنان و تسکین آلام مردم وظیفه هر شهروند شرافتمندی است که خود را برابر این آب و خاک مسئول می‌داند. 

وی افزود: جامعه‌ی ما از سال‌های دور از مشکلات ساختاری رنج می‌برد که به طور خاص می‌توان به دولتی و نفتی بودن اقتصاد ایران اشاره کرد و این مشکلات ساختاری در کنار سوتدبیر مدیران و دولت‌ها و در کنار تحریم‌های ظالمانه‌ای که توسط ستمگران مستکبر بر ما تحمیل شده است شرایط بسیار سختی را برای مردم فراهم کرده است.

طیب نیا در خصوص شعار و وعده‌های دولت گذشته تصریح کرد: به عنوان یک معلم اقتصاد و شهروند ایرانی از درد و رنج مردم به طور کامل آگاهی دارم و وظیفه خود می‌دانم برای تسکین آلام مردم دخالت و فعالیت موثری را داشته باشم. دولت‌ها در گذشته همگی شعار و وعده‌ها در بهره‌برداری صحیح و فرصت‌های بی شماری که در کشور وجود دارد امکان پذیر است. کشور ما کشوری است مملو از فرصت‌ها ولی متاسفانه در گذشته نتوانسته‌ایم از این فرصت‌ها به نحو شایسته استفاده کنیم. پیامبر ما فرمود، فقر نتیجه کفر و ناسپاسی است اگر نتوانی از فرصت‌های بی‌شماری که در کشور وجود دارد به نحو شایسته‌ای استفاده کنی نتیجه‌ی آن فقر و نداری است. ما کسور غنی هستیم اما اگر می‌بینید مردم ما در فقر به سر می‌برند به خاطر آن است که در فرصت‌ها از منابع و امکانات بی‌شماری که در کشور وجود دارد به نحو شایسته استفاده نمی‌شود. 

وزیر سابق دولت روحانی، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که بر مبنای رشد درون‌زا و برون‌گرا استوار است. یعنی از تمام فرصت‌های موجود در عرصه‌ی داخلی کشور استفاده شود و بدون‌گرایی بدین معناست که؛ همه‌ی تعاملات خارجی و فرصت‌های موجود در عرصه بین‌المللی برای بهره‌مندی بهینه از امکانات داخلی استفاده کنیم اگر می‌خواهیم به رشد مستمر و دانش بنیان و بهره‌بری نائل شویم، طبیعی است که بایستی موانع موجود در مسیر تعاملات خارجی را حذف کنیم، بنابراین در دولت جناب دکتر پزشکیان یکی از ارکان برنامه جامع تنش‌زدایی در عرصه روابط بین‌الملی و بهره گیری برای ارتقا رشد اقتصادی در درون کشور خواهد بود‌.

طیب نیا در خصوص برنامه اقتصادی دولت خاطر نشان کرد: در این بسته طبیعتا پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد داخلی، ثبات اقتصاد کلان، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای رقابتی در داخل کشور، اعتماد نسبت به بخش خصوصی ، رفع کسر بودجه دولت و ناترازی در بودجه دولت مقابل با ناترازی بانک‌ها حل مشکل صندوق‌های تامین اجتماعی، اجرای کامل سیاست‌های اصل ۴۴ که مجموعه‌ی بسیار کاملی است و سال رقابتی کردن اقتصاد، شامل محیط کسب و کار و حذف منابع محیط کسب و کار می‌شود همراه یا توانمند سازی بخش خصوصی و نهایتا واگذاری مدیریت و مالکیت بنگاه‌های اقتصادی در خلال چنین برنامه‌ی جامعی که با مشکلات مقابله کرد. بنابراین در برنامه‌های اقتصادی دکتر پزشکیان بر این است که با برنامه ریزی جامع مردم سرزمین ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند، تورم لجام گسیخته، رشد پایین  درآمد ملی،فقر گسترده و فساد و بیکاری جوانان به خصوص جوانان تحصیل کرده و به طور خاص بانوان این کشور شرایط بسیار سختی را برای مردم شریف ما فراهم کرده است درک این مسایل و ضرورت مقابله با آنان و تسکین آلام مردم وظیفه هر شهروند شرافتمندی است که خود را برابر این آب و خاک مسئول می‌داند. 

وی با تاکید بر وجود مشکلات اقتصادی افزود: جامعه‌ی ما از سال‌های دور از مشکلات ساختاری رنج می‌برد که به طور خاص می‌توان به دولتی و نفتی بودن اقتصاد ایران اشاره کرد و این مشکلات ساختاری در کنار سوتدبیر مدیران و دولت‌ها و در کنار تحریم‌های ظالمانه‌ای که توسط ستمگران مستکبر بر ما تحمیل شده است. شرایط بسیار سختی را برای مردم ما فراهم کرده است. به عنوان یک معلم اقتصاد و به عنوان یک شهروند ایرانی از درد و رنج مردم به طور کامل آگاهی دارم و وظیفه خود می‌دانم که برای تسکین الام مردم دخالت و فعالیت موثری داشته باشم. دولت‌ها در گذشته همگی شعار و وعده‌ی مقابله با تورم و بیکاری و رکود اقتصادی را داده‌اند اما چرا در این مسیر توفیق به دست نیاورده‌اند. چرا جز یکی دو دوره کوتاه مدت نتوانسته‌ایم بر این مشکلات فائق بیاییم و چرا در حال حاضر در بالاترین تورم ۸۰ ساله‌ی اخیر به صحن میبرم و فشار آن بر گرده مردم‌ سنگینی می‌کند لازمه‌ی هر مسئله‌ای شناسایی کامل آن مسئله است. موضوعات اقتصادی همچون تورم و بیکاری جزو پیچیده‌ترین مسائلی هستند که دانش بشری با آن روبرو است. 

طیب نیا با توجه به علم اقتصاد افزود: علم اقتصاد یکی از پیچیده‌تربن شاخه‌های دانش بشری است. که هدف آن ارتقا زندگی انسان‌ها مقابله با تورم و بیکاری و ارتقا رفاه مردم است. آگاهی نسبت به این دانش و برخورداری از تجربه کافی لازمه‌ی سیاست‌گذاری در حوزه مقابله با مشکلات اقتصادی است. علم اقتصاد با توجه به پیچیدگی‌هایش مستلزم درک و شناخت صحیح است. شما علاوه بر علم اقتصادی نسب به شاخه‌های دانش بشری آگاهی و شناخت داشته باشید. بدون شناخت علوم اجتماعی و روابط اجتماعی و بدون شناخت رابطه دولت با مردم و سایر ابعاد زندگی جمعی هرگز نمی‌توان در حوزه اقتصاد دسترسی پیدا کرد. بنابراین راه حل مقابله با تورم و رکود و مشکلات اقتصادی داشتن یک بسته‌ی سیاست گذاری جامعه است که همه ابعاد موضوع را در برمی‌گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار است با تورم و رکود با مشکلات اقتصادی یا فقر و یا فساد مبارزه کنیم، لازمه آن این است که یک برنامه جامع داشته باشیم؛ بخش اول و رکن این برنامه اقتصادی ایجاد همدلی و وفاق  در داخل کشور است، با اختلاف و منازعات بی‌حاصل با اختلاف‌های جدی بین ارکان نظام توفیقی حاصل نمی‌شود. باید بر اساس یک برنامه علنی وفاق عمومی در کشور ایجاد شود و همه ارکان نظام خود را موظف بدانند که برای حل مشکلات اقتصادی هم قسم شوند. 

وی در ادامه از رکن دوم برنامه مقابله با مشکلات اقتصاد گفت: رکن دوم برنامه مقابله با مشکلات اقتصادی تنش زدایی در عرصه روابط بین‌الملی است. رشد اقتصادی مستمر تنها در بهره‌برداری صحیح و فرصت‌های بی‌شماری که در کشور وجود دارد امکان پذیر است. کشور ما کشوری است مملو از فرصت‌ها ولی متاسفانه در گذشته نتوانسته‌ایم از این فرصت‌ها به نحو شایسته استفاده کنیم. پیامبر ما فرمود، فقر نتیجه کفر و ناسپاسی است اگر نتوانی از فرصت‌های بی‌شماری که در کشور وجود دارد به نحو شایسته‌ای استفاده کنی نتیجه‌ی آن فقر و نداری است. ما کشور غنی هستیم اما اگر می‌بینید مردم ما در فقر به سر می‌برند به خاطر آن است که در فرصت‌ها از منابع و امکانات بی‌شماری که در کشور وجود دارد به نحو شایسته استفاده نمی‌شود. 

وزیر دولت روحانی، با اشاره به اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که بر مبنای رشد درون‌زا و برون‌گرا استوار است. یعنی از تمام فرصت‌های موجود در عرصه‌ی داخلی کشور استفاده شود و بدون‌گرایی بدین معناست که؛ همه‌ی تعاملات خارجی و فرصت‌های موجود در عرصه بین‌المللی برای بهره‌مندی بهینه از امکانات داخلی استفاده کنیم اگر می‌خواهیم به رشد مستمر و دانش بنیان و بهره‌بری نائل شویم، طبیعی است که بایستی موانع موجود در مسیر تعاملات خارجی را حذف کنیم، بنابراین در دولت جناب دکتر پزشکیان یکی از ارکان برنامه جامع تنش‌زدایی در عرصه روابط بین‌الملی و بهره گیری برای ارتقا رشد اقتصادی در درون کشور خواهد بود‌.

این اقتصاددان افزود: در این بسته طبیعتا پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد داخلی، ثبات اقتصاد کلان، بهبود فضای کسب و کار و ایجادفضای رقابتی در داخل کشور، اعتماد نسبت به بخش خصوصی ، رفع کسر بودجه دولت و ناترازی در بودجه دولت مقابل با ناترازی بانک‌ها خل مشکل صندوق‌های تامین اجتماعی، اجرای کامل سیاست‌های اصل ۴۴ که مجموعه‌ی بسیار کاملی است و سال رقابتی کردن اقتصاد، شامل محیط کسب و کار و حذف منابع محیط کسب و کار می‌شود همراه یا توانمند سازی بخش خصوصی و نهایتا واگذاری مدیریت و مالکیت بنگاه‌های اقتصادی در خلال چنین برنامه‌ی جامعی که با مشکلات مقابله کرد. بنابراین در برنامه‌های اقتصادی جناب آقای دکتر پزشکیان سعی بر این است که با برنامه ریزی جامع عملیاتی اقدامات و اهداف عملیات به صورت روزمره و به صورت کمی برنامه ریزی شود با این مشکلات و مسائلی که جامعه ما مواجهه بتوانیم مقابله کنیم.

طیب نیا در خصوص در انتخابات، تصریح کرد: من با افتخار در انتخابات شرکت می‌کنم و به نامزد شایسته جناب آقای دکتر پزشکیان رأی می‌دهم و با ایشان همکاری لازم را خواهم داشت و ایشان را فردی صادق می‌دانم و به صداقت ایشان ایمان دارم و هرگز وعده‌های توخالی نمی‌دهد و برای جلب رضایت و رای مردم وعده‌های ناشدنی را برای مردم ارائه نکرد و ارائه نکرده است. ایشان فردی معتقد به معیارها و ضوابط علمی است و معتقد به کارشناسی بوده و معتقد است که کار را باید به اهلش واگذار است.

این یک فرصت بسیار مناسب برای اقتصاد ایران است در جامعه‌ای که سیاست گذاران بدون داشتن تخصص لازم در مسائل فنی بسیار پیچیده دخالت می‌کنند این برای من ستودنی است. 

وی ادامه داد: نامزد اصلی ریاست جمهوری می‌گوید؛ من امر را به کارشناس واگذار می‌کنم و می‌دانم این وعده‌ها را ایشان بر اساس عزم راسخ ارائه می‌کند جناب آقای دکتر پزشکیان اعتقاد راسخ به مبنای ارزشی اسلامی دارد. التزام عملی عمیق به معارف اسلامی به ارزش‌های والای اسلامی دارد. بنابراین برای دفاع از التزام و دفاع از شرایط ایران، برای حراست از خون پاک شهدا و برای حراست از میراث ارزشمند امام خمینی یعنی جمهوریت و اسلامیت نظام با افتخار به آقای دکتر پزشکیان رأی می‌دهم و مادامی که به صادقت و راستگویی. پاکدستی و به معیار وفاداری، کارشناسی پایبند باشند با تمام وجود از ایشان حمایت خواهم کرد، ما در برابر ستمگری‌های مستکبران جهانی سر خم نمی‌کنیم اما با توهمات ناروا، ادعاهای نسنجیده با تصورات موهم مسیر برای ادامه تشدید ستمگری‌های مستکبران نیز فراهم نمی‌کنیم. 

این سیاستمدار با اشاره به اینکه با تنش‌زدایی در عرصه داخل، گفت: چه بسیار بوده است که افرادی یا ادعای استقلال و ادعای حمایت از هویت ملی ایران شرایط را برای ستمگری خارجی‌ها فراهم کرده‌اند. ما سعی می‌کنیم با تنش‌زدایی در عرصه داخل ایجاد وفاق در جامعه بین همه‌ی همه‌ی آحاد مردم با تنش‌زدایی در عرصه بین‌المللی از فرصت‌های موجود برای اعتلای کسور عزیزمان استفاده کنیم. ما کشوری هستیم با یک تمدن چندین هزار ساله که توانسته‌ایم از شرایط بسیار سختی عبور کنیم. این دوران سخت هم به سر خواهد آمد، با اتکا و نیروی و آرمان مردم انشاالله موفق خواهیم بود و از این مسیر سخت نیز عبور کنیم در مسیر وفاق و تعالی را برای مردمان عزیزمان فراهم کنیم.

طیب نیا در پایان گفت: به آقای پزشکیان رأی خواهم داد چون معتقد به همه‌ی مردم ایران است چون خودش را خدمتگذار ملت ایران می‌داند چون ملت ایران با خودی و ناخودی تقسیم نمی‌کند و انشاالله در پرتو حیات ایران بتوانیم آینده مناسبی را برای شهروندانمان رعایت کنیم، انشاالله بتوانیم نور امید را در دل جوانان کشور بیافروزبم و از مهاجرت جوانان‌مان به خارج از کشور جلوگیری کنیم و با مشارکت دسته جمعی همه‌ی آحاد ملت ایران، اقوام، مذاهب رشد تعالی را برای جامعه ایران به نحو شایسته طی کنیم.

ت ت
کدخبر: 223115 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها