تحقیقات اف‌بی‌آی و استقرار تجهیزات خنثی‌ سازی بمب

«کوین روجک» مسئول ویژه اف‌بی‌آی در دفتر میدانی پیتسبورگ طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: آنچه امروز رخ داد، سوء قصد علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، می‌نامیم.

تحقیقات اف‌بی‌آی و استقرار تجهیزات خنثی‌ سازی بمب

به گزارش منیبان، «کوین روجک» مسئول ویژه اف‌بی‌آی در دفتر میدانی پیتسبورگ طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: آنچه امروز رخ داد، سوء قصد علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، می‌نامیم. این آژانس هیچ اطلاعاتی درباره تهدید احتمالی پیش از سوء قصد علیه دونالد ترامپ ندارد.

این مقام مسئول اف‌بی‌آی همچنین ادامه داد: «از دیدگاه آژانس، ما هیچ اطلاعاتی درباره تهدید خاصی در ارتباط با این رویداد نداشتیم.»

او گفت که مقامات «به شدت در تلاش هستند تا فردی را که این کار را انجام داده و هر انگیزه‌ای در پس انجام این کار داشته، شناسایی کنند» و از مردم خواست تا با هر اطلاعاتی دارند که ممکن است کمک‌کننده باشد، تماس بگیرند. او گفت که اف‌بی‌آی ماموران تحقیق، تیم‌های واکنش به شواهد و سایر پرسنل را از سراسر این کشور مستقر کرده است.

این مقام اف‌بی‌آی همچنین گفت تجهیزات و وسایل مرتبط با خنثی‌سازی بمب به دلیل «احتیاط فراوان» در محل وقوع تیراندازی مستقر شده است.

او گفت: «این در درجه اول رویه استاندارد کشف هر بسته مشکوک است؛ در این مورد بسته مشکوکی در اطراف جایی که تیرانداز بود، شناسایی شد و بنابراین ما با احتیاط فراوان، تجهیزات خنثی‌سازی بمب را مستقر کردیم تا مطمئن شویم که محوطه پاک شده است تا بازرسان بتوانند با خیال راحت در منطقه حرکت کنند.»

او به جزئیات این بسته‌ها اشاره‌ای نکرد اما گفت با هر بسته‌ای باید به گونه‌ای برخورد شود که گویی یک وسیله انفجاری است.

کوین روجک گفت تحقیقات در صحنه وقوع جرم در حال انجام است. او همچنین اشاره کرد که این آژانس در حال کار بر روی شناسایی فرد مسلح از طریق «تأییدات بیومتریک» است زیرا فرد مظنون مدارک هویتی به همراه نداشت. او همچنین در مورد سلاح و گلوله استفاده شده، اطلاعاتی ارائه نکرد.

مقامات همچنین در حال بررسی چگونگی وقوع تیراندازی هستند، از جمله گزارش‌های شاهدان عینی مبنی بر اینکه مرد مسلح را در حال بالا رفتن از پشت‌بام ساختمانی در مجاورت محل تیراندازی دیده‌اند.


ت ت
کدخبر: 225258 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها