زاکانی:

مواجهه دولتم با رانت خواران است

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری،‌ گفت: دولت بنده، دولت جوان حزب الهی و دولت کارشناسان خواهد بود که همه مواجهه‌اش با رانت خواران است.

مواجهه دولتم با رانت خواران است

به گزارش منیبان،‌ علیرضا زاکانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه آنچه امروز از آنها مشاهده می‌شود، خودبرتربینی است، اظهار داشت: دولت من،‌ دولت ژنرال‌های خسته یا غلامان حلقه به گوش نیست. دولت بنده، دولت جوان حزب الهی و دولت کارشناسان خواهد بود که همه مواجهه‌اش با رانت خواران است. بنابراین دولت کارشناسان و جوانان در مقابل دولت رانت خواران قرار می‌گیرند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جموری گفت: ستاد خود را از جوانان و فرهیختگان دهه شصتی انتخاب کردیم که به مدیریت ناکارآمد امروز پایان بدهند و برای این روز، لحظه شماری می‌کنم.

زاکانی بیان کرد: در انتخابات ثابت می‌کنم همانطور که دوره بزن برو برای صهیونیست تمام شده است، سوت دوره بخور و در رو مفسدین هم کشیده شد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه کابینه‌ای از مفسدین به دستگاه قضایی معرفی می‌کنم، افزود: شرایط را به سمتی می‌برم که مردم این تحول را با همه وجود حس کنند. اگر مشکل اقتصادی و معیشتی مردم، ضعف تولید است، این عامل عمده را در دولت و سیاست های دولت می دانم.

وی تاکید کرد: مفاسد اقتصادی و تعارض منافع را ریشه این امر می‌شمارم و با یک قیام همگانی علیه این مفسده‌ها، کشور را در یک مسیر جدید و رو به رشد قرار می‌دهیم.

زاکانی اظهار داشت: توجه دولت ها به این است که نه تنها دست تولید کننده را نگیرند بلکه پای او را می‌گیرند و آنها را در بخش خصوصی رقیب خودشان می‌دانند تا در عرصه‌های مختلف در دریایی از مشکلات بوروکراسی اداری قرار دهند، همچنین شاهد غرق شدن شان باشند و به این خیانت بزرگ لبخند بزنند تا هزینه اداره خودشان را از تورم به دست بیاورند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کل ملت را تضعیف می‌کنند تا برای خودشان بقای موقت داشته باشند، افزود: بنده به دنبال تغییر همه این پارامترها هستم تا شاهد ماحصلی نباشیم که هم اکنون می‌بینیم.

وی درباره برنامه‌های خود برای ریاست جمهوری، اظهار داشت: چهار جزوه تهیه شده است؛ جزوه نخست را مبانی و جزوه دوم را مواضع شفاف و ناظر به همه پدیده ها معرفی می‌کنم که در آن نسبت به همه امور اعلام موضع می‌کنیم. چرا که آمده‌ایم صادقانه با مردم حرف بزنیم.

زاکانی سومین جزوه را برنامه‌های خود برای تحول و جزوه چهارم را میثاق با مردم معرفی کرد و گفت: رویکرد مفرطی را که مانع از تغییر و تحول شده است، درهم می شکنیم و جایگزین بدیل و دقیق برای آن ارائه می‌کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره لزوم اهمیت دادن به جوانان گفت: به جای معرفی کابینه خود، ده‌ها جوان فرهیخته را معرفی می کنم که از گروه کارشناسان صاحب نظر کشور هستند و با پیوستگی بین نشاط جوانی و تجربه عناصر پخته و کار کشته این راه را هموار می‌کنم.

وی تاکید کرد: با ایجاد شفافیت و بستن منافذ رانت و سودجویی که به تفصیل در مورد آن سخن می گویم،‌به جنگ با فساد می‌آیم و از سرچشمه جلوی فساد را می‌گیرم.

زاکانی با تاکید بر استقرار دولت الکترونیک، خاطرنشان کرد: با استقرار دولت الکترونیک و تسریع در کارها و از میان بردن دخالت برخی از عناصر  شرایط را برای تحول و فراگیری جدی در کشور آماده می‌کنیم. 

 

واکنش زاکانی به تحصیل دخترش در خارج از کشور

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت: من ریالی خرج دخترهایم نکردم و یک دلار و هیچ ارزی به آنها ندادم.از من پرسیدند اموال تو چیست، من گفتم ۲ واحد ۹۵ متری در تهران دارم؛ همسرم نیز یک آپارتمان ۷۵ متری در پردیسان قم دارد. 

وی ادامه داد: بعد دیروز آمدند و گفتند یک همسر در تهران و یک همسر در قم دارد؛ خجالت نمی‌کشند، این‌ها دین هم ندارند. دانشگاهی که دختر من درس خوانده است، رنک ۱۰ اروپا را دارد و پولی نیست. به دختر من گفتند درس خود را ادامه بده اما دخترم گفت می‌خواهم بیایم در ایران خدمت کنم.

ت ت
کدخبر: 22548 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها