مسافران احتمالی پاستور از ایستگاه بهارستان/ این 4 نماینده به دولت می‌روند؟!

احتمال حضور چند نفر از نمایندگان فعلی مجلس دوازدهم در دولت پزشکیان وجود دارد، در ادوار گذشته نیز شاهد خداحافظی برخی نمایندگان و پیوستن آنان به دولت بوده ایم، حضور طولانی مدت مسعود پزشکیان در پارلمان، این احتمالات و زمزمه ها را قوت بخشیده است.

مسافران احتمالی پاستور از ایستگاه بهارستان/ این 4 نماینده به دولت می‌روند؟!

به گزارش منیبان، گزینه های احتمالی که زمزمه حضور آنان در دولت پزشکیان شنیده می شود از این قرار است:

علیرضا منادی سفیدان ؛وزارت علوم

 نمایندهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس  شورای اسلامی است.او در دوره های هشتم ، نهم و یازدهم نیز حضور داشت.او همچنین رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی است، او از دوستان نزدیک مسعود پزشکیان است.

نوری قزلجه؛ جهادکشاورزی

غلامرضا نوری قزلجه نمایندهٔ بستان آباد آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در دوره های نهم،یازدهم و دوازدهم  از حوزهٔ انتخابیهٔ بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی است.

تاجگردون؛سازمان برنامه و بودجه

نماینده ی جنجالی و پر سر و صدای  شهر گچساران و باشت در دورهای نهم دهم و دوازدهم در مجلس شورای اسلامی که به طیف اصلاح طلب نیز نزدیک است، تاجگردون بین ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰ مدیرکل دفتر تحقیقات و سیاست‌های مالی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سپس از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، و متعاقباً از ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۰ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس بود. در دولت دوم سید محمد خاتمی  از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ وی معاون امور مجلس و استان‌ها و سپس از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود. از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ او مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود.

علی نیک‌زاد ثمرین؛وزارت راه و شهرسازی

در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نایب‌رئیس دوم مجلس و نماینده اردبیل، سرعین، نمین و نیر فعالیت می‌کند.

همچنین از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، نایب‌رئیس اول و از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم بوده است.

نیکزاد وزیر مسکن و سرپرست وزارت راه، در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد بود.وی همچنین از آذر ۱۳۹۱ تا اسفند ۱۳۹۱ با حفظ سمت، سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

نیک‌زاد نخستین وزیر راه و شهرسازی ایران است و ساخت "مسکن مهر" در دوره احمدی نژاد با نام  او مترادف است.

 

هرچند شاید به دور از ذهن باشد اما با توجه به عملکرد نیکزاد در وزارت راه و شهرسازی،همچنین به دلیل محبوبیت وی نزد قالیباف و رویکرد عدالت خواهانه اش(نماد دولت احمدی نژاد) شاید تنها گزینه ی اصولگرای کابینه ی پزشکیان باشد.

با توجه به سابقه نمایندگی پزشکیان در ۴ دوره گذشته مجلس و همکاری نزدیک او با نمایندگان بنظر می رسد وزرای مختلفی از میان نمایندگان مجلس (به خصوص نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین ولایی) معرفی شوند که در ادامه نیز می تواند علاوه بر عبور راحت دولت منتخب از سد رای اعتماد مجلس، همکاری مشترک دو قوه را برای عبور از شرایط دشوار داخلی و بین المللی مهیا سازد. از سوی دیگر، با توجه به شعار و گفتار پزشکیان در رفع تبعیض میان اقوام و مذاهب مختلف و خاستگاه این طیف در پارلمان، بیشتر نمایندگانی مدنظر خواهند بود که خود پرچم دار این رفع تبعیض و نماینده این اقوام و مذاهب فراموش شده باشند


ت ت
کدخبر: 225557 تاریخ انتشار
منبع تابناک
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها