وزیر پیشین امور خارجه:

اگر مردم نبودند چه کسی در برابر عراق و تحریم می ایستاد/ کسانی که از مذاکره میترسند خودشان را باور ندارند

وزیر پیشین امور خارجه گفت: مردم در دوره اول انتخابات پیام دادند که از ما راضی نیستند، در حال حاضر باید از مردم پوزش بخواهیم و با آنها آشتی کنیم.

اگر مردم نبودند چه کسی در برابر عراق و تحریم می ایستاد/ کسانی که از مذاکره میترسند خودشان را باور ندارند

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه، در مراسم واکاوی گفتمان دولت چهاردهم گفت: شنیدن حرف مردم آغاز گفتگو است، گفتگو با شنیدن شروع می شود و شنیدن یعنی آمادگی برای فهم طرف مقابل. 

وی افزود: مبنای گفتمان دکتر پزشکیان در داخل و خارج باید تعامل و نگرش فرصت محور باشد. 

ظریف گفت: نگرش تهدید محور به این معناست که جوانان و زنان را تهدید ببینیم و مردم و انتخاب آنها را نیز بد ببینیم، براساس اینکه این موضوعات تهدید دیده می شوند مردم را محدود می کنند و اینترنت هم محدود می شود، اگر مردم نبودند چه کسی در برابر عراق، تحریم و.. می ایستاد؟ مردم تحریم را تحمل کردند نه ما. دکتر پزشکیان شما مردم را تهدید نمی بیند.

وی ادامه داد: مردم در دوره اول انتخابات پیام دادند که از ما راضی نیستند، در حال حاضر باید از مردم پوزش بخواهیم و با آنها آشتی کنیم. 

ظریف گفت: روابط بین الملل از آتش بس شروع می شود و‌ با پوزش و صلح ادامه می یابد.

ظریف افزود: با تمام وجود از مردم ایران پوزش می خواهم و باید مردم را فرصت بدانیم، حتی مخالفین ما هم فرصت هستند. جامعه ایران از انتخابات خسته شده بود اما در دوره دوم، مخالفان ایران و ایرانی، مردم را پای صندوق اوردند. 

وی افزود: ایران بارها مورد تهاجم قرار گرفته اما همیشه این تهاجم ها به فرصت و امتیاز تبدیل شدند.

ظریف گفت: نگاه فرصت محور به منطقه باعث می شود با همسایگان تعامل کنیم، باید از امکانات دنیا استفاده کنیم و سرمایه دنیا وارد ایران شود، نباید دنیا را به دید تهدید نگاه کنیم. ما ملت بزرگی هستیم و باید خودباوری داشته باشیم، کسانی که از مذاکره میترسند خودشان را باور ندارند. 

وی گفت: سد FATF و سد هسته ای باید شکسته شود، دولت پزشکیان دولت صلح و دولت فرصت محور است، گفتمان جدید دولت پزشکیان فرصت محوری است. مردم را باید به چشم فرصت ببینیم. جناح ها بدانند همه ما اشتباه کردیم، بپذیریم که همه ما باید حرکت کنیم.


ت ت
کدخبر: 226354 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها