فعال سیاسی اصلاح طلب:

سیستم سیاسی ایران آگاهانه به این نتیجه رسید که پزشکیان رییس جمهور شود/ هیچ طلبی از پزشکیان نداریم

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: سیستم سیاسی ایران آگاهانه به این نتیجه رسیده که پزشکیان رییس جمهور شود چون نیاز به تغییر وجود دارد.

سیستم سیاسی ایران آگاهانه به این نتیجه رسید که پزشکیان رییس جمهور شود/ هیچ طلبی از پزشکیان نداریم

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در مراسم واکاوی گفتمان دولت چهاردهم گفت: در سال ۱۴۰۰ با انتخاباتی که برگزار شد همگان میدانستند روزی سیاست ایران به بن بست می رسد که رسید. 

وی افزود: پیشرفت چین طی ۵۰ سال محصول دموکراسی است و یکدستی در هیچ کجای دنیا به نتیجه نرسیده است. 

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: مسیر دولت قبل بالاخره متوقف می شد.

وی افزود: در ایران قوا مکمل نیستند و مقابل یکدیگر هستند، ادبیات نمایندگان مجلس آنها را گویی اپوزیسیون نشان می دهد، این وضعیت درون دولت هم وجود دارد، در دستگاه قضائی هم همین طور این شکاف وجود دارد. 

عبدی گفت: شکاف بدتر، بین دولت و مردم است، مثلا در موضوع گرانی بنزین این دیدگاه وجود دارد که  پول بنزین در جیب دولت می رود، در دولت روحانی سه بار قیمت بنزین افزایش یافت، قیمت ارز هم تک نرخی شد، در دوبار اول افزایش قیمت، مردم با دولت راه امدند چون اعتماد داشتند.

وی افزود: در انتخابات قبلی رابطه دولت و مردم قطع شده بود، انتخابات ۱۴۰۳ مبنایی برای حل این مسائل است و می تواند شکاف ها را از بین ببرد، سیستم سیاسی ایران آگاهانه به این نتیجه رسیده که پزشکیان رییس جمهور شود چون نیاز به تغییر وجود دارد. صحبت های امروز رهبری مرحله بعد را نشان داد و مشخص شد که مجلس نمی تواند چوب لای چرخ دولت بگذارد. 

عبدی گفت: این انتخابات آغاز راه و بازگشت به جامعه و مردم است.

وی گفت: قانون باید برخواسته از خواست مردم باشد، نمی توان قانونی نوشت و مردم را مجبور به اجرای آن کرد. 

وی افزود: ما هیچ طلبی از پزشکیان نداریم. تا وقتی او به شعارهایش ملتزم است ما هیچ طلبی نداریم، ما باید روی کلیات داوری کنیم.


ت ت
کدخبر: 226355 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها