سفیر چین در ایران:

تبادل نظر و پیام میان ایران و چین باید افزایش یابد

سفیر چین در ایران گفت: تبادل نظر و پیام میان ایران و چین باید افزایش یابد.

تبادل نظر و پیام میان ایران و چین باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، «زونگ پی وو»، سفیر جدید چین در ایران، در جلسه با خانه احزاب اظهار داشت: از دعوت آقای حشمتیان و خانه احزاب ممنونم. حضور در جمع مردم مهربان ایران بسیار برای من ارزشمند است. همچنین همکارانم به من در سفارت خانه چین گفتند که خانه احزاب نقش مهمی در سیاست ایران دارد و ارتباطات حزبی یک بخشی مهم در رابطه با ایران و چین است.

وی افزود: مشارکت جامعه حزبی ایران و چین به روابط دو کشور کمک می کند، ما باید تجریبات حکمرانی را تقویت کنیم و از یکدیگر یاد بگیریم. در هفته گذشته سومین نشست حزب کمونیست چین برگزار شد میخواستم به طور خلاصه در سه کلمه اهداف خود را معرفی کنم. جهت توسعه را مشخص کنیم. ما اهداف اصلی اصلاحات جامعه را مشخص کردیم این به معنی است که ما باید نظام سوسیسالیتی چینی را توسعه بدهیم.

سفیر چین در ایران گفت: در نیمه اول سال جاری چالش ها در مقایسه با سال گذشته پنج درصد افزایش یافت، این یعنی چین پیشتاز اقتصادهای اصلی جهان شده و ما اطمینان داریم که تولید با کیفیت جدید را ادامه بدهیم.

«پی وو» ادامه داد: ما سیاست درهای باز را مشخص کردیم و این یک نشان درهای باز مدرنازیسیون چینی است و درهای باز یکی از سیاست های اصلی چین است.

وی ادامه داد: اصلاحات سیستمی را به طور عمیق تر در سرمایه گذاری ها و معاملات خودمان و الگوی باز منطقه ای بهبود می بخشیم.

سفیر چین در ایران افزود: در این دو ماه بنده با بسیاری از دوستان ایرانی در این باره صحبت کردم و بازتاب مثبتی از طرف ایرانی ها دریافت کردیم. فکر می کنیم تقویت تبادل نظر بین تمدن های مختلف بسیار مهم است ما باید تبادل نظر میان دو کشور را افزایش بدهیم.

سفیر چین در ایران گفت: از خانه احزاب ایران تشکر می کنم و خوشحالم که به توسعه روابط ایران و چین اهمیت می دهند. 

وی افزود: در زمان های قبل ارتباط با کانادا خوب نبود، من قبل تر سفیر چین در کانادا بودم اما امروز روابط ترمیم شده است. 

سفیر چین در ایران گفت: ما از حمایت قوی طرف ایرانی در مورد تایوان و موضوعات مهم چینی تقدیر می کنیم. شاید بعضی دوستان ایرانی توجه کردند که چین هم پشتیبانی خود را از دولت و ملت ایران نشان داده و طرفدار حفظ حاکمیت و ثبات در ایران است. 

وی افزود: در آینده هم شرایط به همین شکل خواهد بود، همکاری چین و ایران به نفع هر دو ملت است. چین چندین سال است که به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران شناخته می شود و مهم ترین مقصد صادرات محصولات ایرانی است. 

سفیر چین ادامه داد: مثلا در مورد معاملات از طریق راه آهن، چندین قطار از چین به ایران آمده است.

وی گفت: در مورد همکاری شرکت های ایرانی و چینی ما هم استقبال خواهیم کرد و از شرکت های خصوصی حمایت می کنیم تا نوآوری بیشتر شکل بگیرد.


ت ت
کدخبر: 226503 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها