یک چهره سیاسی اصلاح طلب:

باید کسانی که با بکارگیری زنان در کابینه مخالف هستند از سر راه برداریم

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: محدودیت های واقعی این است که چون از زنان در سطوح عالی مدیریتی استفاده نشده است تعداد زنان واجد شرایط زیاد نیست؛ محدودیت های تحمیلی هم این است که برخی گروه ها با بکارگیری زنان در سطوح مدیریتی مخالف هستند که باید آنها را با توضیح قانع کرد یا از سر راه برداشت.

باید کسانی که با بکارگیری زنان در کابینه مخالف هستند از سر راه برداریم

فیض الله عرب سرخی، چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با چینش کابینه در دولت پزشکیان و مواردی که رییس جمهور منتخب باید در اولویت قرار دهد، گفت: مواردی که پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی و پس از آن برای چینش کابینه تاکید داشت کافی  هستند، او روی پاکدستی، کارآمدی، توجه به جوانی کابینه، استفاده از جوانان و زنان و اقلیت های قومی مذهبی تاکید داشت و دارد. اجرایی کردن این وعده در نحوه چینش کابینه بسیار کارساز است. 

او افزود: رییس جمهور در انتخاب کابینه رای آوری در مجلس را هم در نظر می گیرد البته که این با ذاتِ اصلاح طلبی پزشکیان و کابینه او تناقضی ندارد. جبهه اصلاحات از پزشکیان حمایت به سزایی داشت و قطعا این باید مدنظر پزشکیان باشد که به نظر می رسد مدنظر قرار داده است. 

عرب سرخی ادامه داد: در مبحث به کارگیری زنان در کابینه، محدودیت های واقعی و تحمیلی وجود دارد. محدودیت های واقعی این است که چون از زنان در سطوح عالی مدیریتی استفاده نشده است تعداد زنان واجد شرایط زیاد نیست؛ محدودیت های تحمیلی هم این است که برخی گروه ها با بکارگیری زنان در سطوح مدیریتی مخالف هستند که باید آنها را با توضیح قانع کرد یا از سر راه برداشت. 

این چهره سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اینکه بگوییم می توانیم ۵۰ درصد پست ها را در شرایط فعلی به زنان اختصاص دهیم ناممکن است اما نقطه آغازین هم در این برهه، مهم و تاثیر گذار است. 

او در پایان افزود: پزشکیان باید در چینش کابینه به شعارهای خود عمل کند و اصل سلامت افراد را هم مدنظر قرار دهد.


ت ت
کدخبر: 227092 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها