توافق مهم 10 میلیارد دلاری انجام شد+جزییات

نایب رییس شورای حاکمیتی سودان سهم ۷۵ درصدی خارطوم از توافقات اخیر با آنکارا را فاش و ارزش این توافقات را در صورت اجرا بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

توافق مهم 10 میلیارد دلاری انجام شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ از سی. ان. ان عربی، «محمد حمدان (داقالو)»، پس از بازگشت از آنکارا امروز (یکشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: پروژه فرودگاه "عُمدورمان" در این توافق‌ها نیامده ولی این پروژه نقطه آغاز است که در صورت آغاز اجرای آن، سفر به ترکیه موفقیت آمیز خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که خارطوم به اجرای توافق‌نامه‌هایی که تامین کننده منافع این کشور باشد، متعهد است.

نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان پنجشنبه گذشته به منظور بررسی روابط دو جانبه و راهکارهای تقویت آن در راس هیاتی بلندپایه از وزرای کشاورزی، انرژی و نفت، حمل‌ونقل و برخی دیگر از وزرا و مقام‌های بلند پایه دولتی این کشور به دعوت مقامات ترکیه به آنکارا سفر کرد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "فواد اوکتای" معاون رئیس جمهوری ترکیه از آنکارا به دلیل کمک‌ به سودان بویژه کمک های پزشکی در دوران شیوع کرونا تشکر کرد.

حمدان در عین حال گفته بود که سودان دارای منابع ثروت فراوانی است و به همین دلیل نیز باید در جایگاهی بسیار بالاتر از وضعیت کنونی خود قرار گیرد؛ سودان درحال عبور از دوره بسیار ویژه ای است.

حمدان در قسمتی از سخنان خود بدون اشاره به برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی که موجب خروج نام خارطوم از لیست کشورهای حامی ترروریسم آمریکا شد، مدعی گردید: با تلاش‌هایی که در مبارزه با گروه های مسلح داشتیم موفق شدیم نام سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج کنیم!.

وی همچنین با اشاره به موقعیت ویژه سودان در آفریقا، خواستار توسعه هر چه بیشتر روابط میان آنکارا - خارطوم شد.

پیشتر، یعنی در دی ماه سال ۹۶ سودان با رئیس جمهوری ترکیه چند توافق امنیتی از جمله «احداث یک اسکله برای محافظت از کشتی های غیرنظامی و نظامی» امضا کرده بود.


ت ت
کدخبر: 22761 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها