رییس قوه قضاییه:

انتخابات ریاست جمهوری در کمال امنیت و صحت برگزار شد و مردم آقای پزشکیان را به عنوان رییس جمهور برگزیدند

رییس قوه قضاییه گفت: رییس‌جمهور کشور همه صلاحیت های خود را در انجام مسئولیت های خود بر عهده گیرد و خود را وقف خدمت مردم، ترویج دین و اخلاق، پشتییانی از حق کند و از خودکامگی دوری کند و از حقوق اشخاص حمایت کند.

انتخابات ریاست جمهوری در کمال امنیت و صحت برگزار شد و مردم آقای پزشکیان را به عنوان رییس جمهور برگزیدند

به گزارش منیبان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر امروز سه‌شنبه نهم مرداد، طی سخنانی در آیین تحلیف رئیس‌جمهور که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، شهدای گرانقدر، شهید بزرگوار و والامقام سپهبد عزیز حاج قاسم سلیمانی و همچنین یاد شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانشان، اظهار کرد: از خداوند متعال علو درجات را برای همه شهدا و امام شهدا مسئلت دارم. 

رئیس عدلیه افزود: خداوند متعال را سپاسگزاریم در شرایطی که مردم ایران اسلامی در غم و اندوه از دست دادن رئیس جمهور محبوب خود بودند و بدخواهان و معاندین به فتنه‌گری خود می‌افزودند، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کمال آرامش، امنیت، رقابت و سلامت برگزار شد. 

محسنی اژه‌ای گفت: مردم در پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور برگزیدند و این انتخاب در روز ۷ مرداد سال جاری طی مراسمی رسمی توسط مقام معظم رهبری تنفیذ گردید و رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از مقام رهبری مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را عهده‌دار شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان در پیشگاه قرآن کریم و در برابر نمایندگان ملت شریف ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد، همه استعداد و صلاحیت‌های خود را در انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته است به کار گیرد، خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور و ترویج دین و اخلاق و پشتیبانی از حق و گسترش عدالت نماید، از هرگونه خودکامگی پرهیز کند، از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کند و در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد؛ مسئولیت بسیار سنگین است.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: رئیس‌جمهور با استعانت از خداوند متعال و پیروی از پیامبر عظیم‌الشأن و ائمه اطهار علیهم‌السلام از قدرتی که مردم به عنوان امانتی مقدس به وی سپرده‌اند همچون امینی پارسا و فداکار نگاهداری می‌کند و آن را به منتخب بعد از خود می‌سپارد.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: رئیس‌جمهور محترم از ایام انتخابات تا امروز بارها تکرار کرده‌اند که به تأسی از فرمایش امیرالمومنین علیه‌السلام این قدرت را امانت می‌داند نه طعمه؛ و همه همّ خود را در راستای تحقق عدالت و پیشرفت و تعالی کشور به کار خواهد بست.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: اینجانب ضمن تبریک مجدد به رئیس‌جمهور محترم از خداوند متعال توفیق ایشان را در تحقق مسئولیت سنگین ریاست جمهوری خواستارم.

رئیس عدلیه افزود: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند قوه قضائیه در هر نقطه‌ای که لازم باشد در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت و در مسائل اولویت‌دار کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.


ت ت
کدخبر: 227785 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها