این کشور آسیایی اسرائیل را خشمگین‌ کرد!+جزییات

رژیم صهیونیستی که از حمایت فیلیپین برای انجام تحقیقات شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره جنایات جنگی این رژیم در نوار غزه خشمگین است، سفیر این کشور در تل آویو را احضار کرد.

این کشور آسیایی اسرائیل را خشمگین‌ کرد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از "جروزالم پست" وزارت امورخارجه اسرائیل روز یکشنبه سفیر فیلیپین را در اعتراض به حمایت این کشور از تحقیق درباره اقدامات اسرائیل در نوار غزه در درگیری‌های اخیر احضار کرده است.

گیلاد کوهن معاون مدیرکل وزارت امورخارجه اسرائیل در آسیا و اقیانوسیه در این باره گفت: رای فیلیپین برای اسرائیل قابل قبول نیست و به تروریسم پاداش می‌دهد.

کوهن ادعا کرد، غیرقابل قبول است که کشوری مانند فیلیپین که از تروریسم و افراط گرایی در جنوب این کشور رنج می‌برد، از تصمیمی که جنایات جنگی حماس را نادیده می‌گیرد حمایت کند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پنجشنبه شب موافقت کرد که تحقیقات بین‌المللی درباره نقض حقوق بشر در درگیری‌های ۱۲ روزه میان نیروهای اشغالگر صهیونیست و گروه های فلسطینی در غزه را آغاز کند.

مجمع ۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو پس از جلسه ویژه که توسط سازمان همکاری اسلامی و هیئت فلسطینی در سازمان ملل برگزار شد، با ۲۴ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع قطعنامه‌ای برای انجام تحقیقات در مورد سوء استفاده‌های روش دار در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و داخل اسرائیل را تصویب کرد.

در قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل آمده است، این کمیسیون همچنین قرار است علل اساسی تنش‌های مکرر، بی ثباتی و طولانی شدن منازعات از جمله تبعیض و سرکوب را بررسی کند.

این قطعنامه می افزاید، تحقیقات باید بر شناسایی واقعیت ها و جمع آوری شواهد برای اقدامات قانونی متمرکز باشد و هدف از شناسایی مجرمان برای اطمینان از پاسخگویی آنها است.


ت ت
کدخبر: 22830 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها