سوریه هم بالاخره واکنش نشان داد!+جزییات

شبکه الاخباریه گزارش داد که دمشق حملات سیستماتیک آمریکا علیه بلاروس و مداخله در امور داخلی این کشور به دنبال حادثه رخ داده در مورد هواپیمای رایان ایر را محکوم کرد.

سوریه هم بالاخره واکنش نشان داد!+جزییات

به گزارش منیبان، شبکه الاخباریه یکشنبه شب به نقل از یک منبع در وزارت امور خارجه سوریه گزارش داد که دمشق حملات سیستماتیک به جمهوری بلاروس و دخالت ایالات متحده و متحدان آنها در امور این کشور را به شدت محکوم می کند.

این منبع افزود که سوریه با کشور دوست بلاروس اعلام همبستگی کامل می کند و از جامعه جهانی می خواهد به اقدامات آمریکا که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است پایان دهد.

واکنش سوریه در مورد دخالت آمریکا در حالی عنوان می شود که روز جمعه واشنگتن اعلام کرد که در حال همکاری با اتحادیه اروپا و سایر متحدان در زمینه ایجاد تحریم های هدفمند علیه مقامات مهم بلاروس است تحریم های لغو شده قبلی علیه ۹ شرکت دولتی بلاروسی را برمی گرداند.

روز دوم خرداد (۲۳ مه) به دستور آلکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس یک جنگنده نیروی هوایی این کشور، هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت رایان ایر را وادار به فرود کرد.  این هواپیما با ۱۲۳ مسافر از آتن راهی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی بود.

بر اساس گزارش رسانه‌های بلاروس، لوکاشنکو دستور رهگیری و فرود اجباری هواپیمای مسافربری را بر پایه خبری مبنی بر حمل بمب توسط هواپیمای مسافربری صادر کرده است. ماموران امنیتی در هواپیما بمبی نیافتند اما توانستند رومان پروتاسویچ را دستگیر کنند.

این وبلاگ‌نویس یکی از سرسخت‌ترین مخالفان لوکاشنکو به‌شمار می‌رود و در لیتوانی زندگی می کند. نهادهای امنیتی بلاروس او را در فهرست تروریست‌های خطرناک قرار داده‌اند. هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ رایان ایر عصر یکشنبه پس از چند ساعت توقف مینسک را به مقصد لیتوانی ترک کرد.


ت ت
کدخبر: 22831 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها