هشدار تند مصر به اسرائیل!+جزییات

وزیر امورخارجه مصر یکشنبه شب اعلام کرد که به رژیم صهیونیستی در مورد آتش‌بس در غزه هشدار داده است.

هشدار تند مصر به اسرائیل!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از شبکه الجزیره قطر، این هشدار در دیدار سامح الشکری وزیرخارجه مصر با گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی  در قاهره به وی داده شده است.

وزارت امورخارجه مصر افزود: در مورد هرگونه اقدامی که آتش‌بس و آرامش را تقویت کند و زمینه ساز احیای روند سیاسی باشد را به وزیر امورخارجه اسرائیل تاکید کردیم.

در همین حال «عباس کامل» رییس دستگاه اطلاعاتی مصر همزمان با سفر وزیرخارجه رژیم صهیونیستی به قاهره، به تل آویو و رام الله سفر کرد.

بنیامین نتانیاهو پس از دیدار امروز یکشنبه با کامل گفت: در مورد ساز و کاری برای جلوگیری حماس از توسعه توان نظامی و استفاده از منابع مالی که برای حمایت از ساکنان غزه به باریکه روانه خواهد شد، با [طرف مصری] گفت‌وگو کردیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: در این دیدار، همچنین خواستار بازگردانده شدن نظامیان و غیرنظامیان بازداشت شده اسرائیلی در غزه در سریع‌ترین زمان شدیم.

این اولین سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به قاهره از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون است.

 کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن، ۲۸۵ فلسطینی شهید و بیش از یک هزار و ۹۰۰ تن نیز زخمی شدند.


ت ت
کدخبر: 22832 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها