وزیر امور خارجه اردن به تهران می آید

در ادامه رایزنی های کشورهای منطقه با ایران پس از ترور اسماعیل هنیه وزیر خارجه اردن به تهران می آید.

وزیر امور خارجه اردن به تهران می آید

به گزارش منیبان، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن بعد از ظهر امروز با علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در تهران دیدار خواهد کرد. 

ایمن الصفدی پیش از این  در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در تهران با بیان اینکه  آینده منطقه نباید گروگان نگرش گزینشی آشکار نخست وزیر اسرائیل باشد گفته بود :  اجازه نمی‌دهیم کسی اردن را به میدان نبرد تبدیل کند. ما نباید اجازه دهیم برنامه افراطی رژیم صهیونیستی  منطقه را به سمت ویرانی بیشتر سوق دهد.جامعه بین الملل باید به گونه ای رفتار کند که جلوی تجاوزات اسرائیل را بگیرد. اوضاع به سمت پرتگاه در حال حرکت است و نباید آینده منطقه به انتقام جویی آشکار نتانیاهو گره خورده باشد . ترور هنیه نقض آشکار قوانین بین‌الملل و حاکمیت ملی است.

او ساعاتی قبل نیز در تماس تلفنی که با علی باقری گرفت از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست فوری سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی حمایت کرد و مجددا  ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران و نقض حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

ایمن الصفدی افزایش تنش در منطقه را خواست رژیم صهیونیستی خواند و بر ضرورت تلاش برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه تأکید کرد. 


ت ت
کدخبر: 228490 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها