نیویورک‌تایمز: اختلافات بایدن و نتانیاهو تشدید شده است

جو‌ بایدن در ۲۵ ژوئیه (۴ مرداد) در طول نشست اخیرش با نخست وزیر اسرائیل، وی را به شدت تحت فشار قرار داد تا به توافق آتش بس دست یابد.

نیویورک‌تایمز: اختلافات بایدن و نتانیاهو تشدید شده است

به گزارش منیبان، نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به روند افزایش اختلافات میان بایدن و نتانیاهو تاکید کرد، آمریکا و اسرائیل در مورد زمان و مکان ترور شهید اسماعیل هنیه و رویکرد اسرائیل به مذاکرات آتش بس همسویی چندانی ندارند.

بایدن در ۲۵ ژوئیه (۴ مرداد) در طول نشست اخیرش با نخست وزیر اسرائیل، وی را به شدت تحت فشار قرار داد تا به توافق آتش بس دست یابد. 

با این حال حمله روز سه شنبه اسرائیل (۹ مرداد)، تنها پنج روز پس از این نشست که منجر به کشته شدن(شهادت) یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان و ترور آقای هنیه در تهران در روز چهارشنبه(۱۰ مرداد) شد، آمریکایی‌ها را غافلگیر کرد. زمان و مکان این ترور آمریکایی‌ها را بهت زده کرد و سؤالاتی جدی را در ذهن آنها ایجاد کرد: آیا نتانیاهو به همان اندازه که به رئیس جمهور گفته بود در مورد آتش بس جدی است؟

مکالمه تلفنی بعدی بین بایدن و نتانیاهو در روز پنجشنبه گفتگوی تندی بود. رئیس جمهور آمریکا در این مکالمه بسیار صریح بود و به نخست وزیر اسرائیل گفت زمان آن رسیده که توافق به خط پایان برسد.


ت ت
کدخبر: 228526 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها