سخنگوی وزارت امور خارجه:

کسی حق ندارد در حق قانونی ایران در تنبیه متجاوز تردید کند/ نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی چهارشنبه برگزار می‌شود

ناصر کنعانی درخصوص ترور اسماعیل هنیه گفت: شواهد نشان می دهد اسراییل پشت این اقدام ذلیلانه قرار دارد و هیچ‌ طرفی به جز این رژیم از ترور رهبر برجسته فلسطین نفع نمی برد.

کسی حق ندارد در حق قانونی ایران در تنبیه متجاوز تردید کند/ نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی چهارشنبه برگزار می‌شود

به گزارش منیبان، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری گفت: شهادت اسماعیل هنیه را به پیشگاه مقام معظم رهبری و مردم سرافراز فلسطین و جنبش حماس تبریک و تسلیت عرض می کنم. این اقدام ذلیلانه خللی در عزم مردم فلسطین برای آزادی فلسطین و قدس شریف ایجاد نخواهد کرد.

ناصر کنعانی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در ترور رهبر عالی ملت فلسطین درحالی که میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب بود نقض حقوق بین الملل و منشور بین الملل و عرف جامعه بین الملل بود. ترور در ماهیت رژیم اسراییل است. جهان باید این جنایت بی سابقه را قویا محکوم کند و نشان دهد با این جنایت در نگاه و عمل فاصله دارد و از تنبیه متجاوز دفاع کند. حق خود را برای دفاع از امنیت ملی و حاکمیت و تمامیت سرزمینی خود بلا تشکیک می دانیم. کسی حق ندارد در تنبیه ایران تردید کند. تا این لحظه اقدامات سیاسی و حقوقی لازم را به عمل آوردیم. پیگیر برگزاری نشست شورای امنیت شدیم و با کمک دولتهای دوست، روسیه، چین و الجزایر این نشست برگزار شد. برگزاری نشست شورای وزیران سازمان همکاری های اسلامی را در جده مطرح کردیم، برگزاری این نشست مورد موافقت قرار گرفت و قرار است در جده و در روز چهارشنبه برگزار شود. کسی نباید در اراده و عزم جدی جمهوری اسلامی برای تبیه رژیم غاصب صهیونیستی تردیدی به خود راه دهد.

وی درباره سفر وزیر خارجه اردن به ایران بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران ارتباط گسترده با کشورهای دنیا، مسئولان و مجامع بین المللی برقرار کرده و کشورهای مختلفی اقدام به تماس با مقامات ایران و سرپرست وزارت خارجه کردند. با تشدید تنش، اقدامات دیپلماتیک در این شرایط طبیعی است. ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست. اگر ایران از حق خود برای تنبیه صحبت می کند برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه است. اگر دولت آمریکا به مسئولت اخلاقی خود عمل می کرد شاهد این میزان خطر بی ثباتی در منطقه نبودیم. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره سفر وزیر خارجه اردن به تهران گفت: سفر وزیر خارجه اردن در چارچوب استمرار و مشورت با کشورهای دوست انجام شده است. این گفتگوها در چارچوب تداوم  گفتگوهای دیپلماتیک دو کشور و بررسی تحولات دو جانبه و مشورت درباره وضعیت بغرنج انسانی در فلسطین صورت گرفته است. 

وی در ادامه تاکید کرد: نیازی به ارسال پیام از سوی آمریکا نیست. مسئولیت دولت آمریکا مشخص است. آمریکا شریک جنگی اسراییل در ده ماه گذشته در فلسطین بوده است. دولت آمریکا مبتنی بر حقوق بین الملل عمل کند و از حمایت رژیم اسراییل دست بردارد. این رژیم بدون حمایتی با آمریکا دست به اقدام ماجراجویانه نمی زند.  

ناصر کنعانی درخصوص ترور اسماعیل هنیه افزود: شواهد نشان می دهد اسراییل پشت این اقدام ذلیلانه قرار دارد و هیچ‌ طرفی به جز این رژیم از ترور رهبر برجسته فلسطین نفع نمی برد.

ناصر کنعانی درباره ادعا روزنامه الجریده درباره سفر هیات آمریکایی به ایران: برخی از این خبرها ارزش تکذیب هم ندارد و هرگونه اطلاع رسانی را شورای امنیت کشور انجام میدهد. این خبر ارزش تکذیب هم ندارد و بی پایه و اساس است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ارسال پیام به رژیم اسراییل از سوی مصر گفت: نیازی به ارسال پیام به رژیمی که هویت او را به رسمیت نمی شناسیم نداریم. 

ناصر کنعانی درباره اتفاقات اخیر در کنسولگری افغانستان در مشهد اظهار کرد: در جریان اصل رخداد نیستم.


ت ت
کدخبر: 228725 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها