مذاکرات جدید سازمان ملل از سر گرفته شد+جزییات

شش ماه مانده به کنفرانس تغییرات آب و هوایی گلاسکو ۲۰۲۱ (کوپ ۲۶/COP۲۶ ) مذاکرات سازمان ملل پیرامون مسائل حل نشده از امروز (دوشنبه) به صورت ویدئو کنفرانس از سر گرفته می شود.

مذاکرات جدید سازمان ملل از سر گرفته شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، این روزنامه فرانسوی افزود: پس از شکست کنفرانس تغییرات آب و هوایی مادرید در سال ۲۰۱۹ (کوپ ۲۵) اکنون همه نگاه ها و انتظارها بر کوپ ۲۶ متمرکز شده و قرار است پس از تعویق یک سال در پی بحران شیوع کرونا، نوامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۱) در گلاسکو برگزار شود.

لوفیگارو خاطر نشان کرد: پس از ۴ سال نقض تعهدات و قانون گریزی دوران ریاست جمهوری ترامپ در مقابله با تغییرات آب و هوایی، در حال حاضر جو بایدن، مستاجر جدید کاخ سفید بر این ادعاست که به تعهدات مبارزه با تغییرات آب و هوایی پایبند است.

همچنین مقابله با تغییرات آب و هوایی از اولویت های اصلی دستور کار نشست گروه ۷ که قرار است از ۱۱ تا ۱۳ ژوئن(۲۱ تا ۲۳ خرداد)  در کورن‌وال (واقع در جنوب غربی انگلستان) برگزار شود، اعلام شده است.

این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت: درحالی که دانشمندان بارها درباره عواقب جبران ناپذیر تغییرات آب و هوایی هشدار داده اند، اما با گرم تر شدن کره زمین و کمرنگ شدن چشم انداز تحقق اهداف توافق نامه پاریس ۲۰۱۵، بلایای آب و هوایی در حال افزایش است.

لوفیگارو اضافه کرد: اگرچه شماری از کشورهای ثروتمند بتازگی متعهد شده اند که اعطای کمک های دولتی به نیروگاه های دارای سوخت زغال سنگ با آلودگی زیاد را متوقف کنند اما هنوز پرونده های حل نشده بسیاری بر میز مذاکرات باقی مانده؛ به عنوان مثال می توان از عدم توافق حدود ۲۰۰ امضاکننده توافق نامه پاریس درمورد چگونگی سازوکار بازار کربن مقرر در ماده ۶ این توافق نامه را نام برد.

همچنین به نتیجه رساندن برنامه های سازگاری با پیامدهای تغییرات اقلیمی یا تعهد کشورهای پیشرفته برای تأمین مالی سالانه حداکثر صد میلیارد دلار برای تحقق سیاست های آب و هوایی در کشورهای فقیر تا سال ۲۰۲۵ میلادی، از جمله مسائل حل نشده در مذاکرات پیش رو است.  

مذاکرات سازمان ملل پیرامون مقابله با تغییرات آب و هوایی هرسال در بن (آلمان) در ماه ژوئن (خرداد) برگزار می شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا از امروز (دوشنبه) به صورت ویدئو کنفرانس کلید  می‌خورد و تا ۱۷ ژوئن/۲۷ خرداد ادامه دارد.

همچنین روزنامه فرانسوی لوپوئن نوشت: حدود ۲۰۰ متخصص حوزه بهداشت و درمان مقابل مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو تظاهرات کرده و خواستار اقدام فوری دولت ها برای مقابله با خطرات تهدیدکننده سلامت ناشی از تغییرات آب و هوایی شدند. این پزشکان معترض دادخواستی با امضای بیش از هزار و صد نفر از متخصصان حوزه بهداشت و درمان در سراسر جهان به تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ارائه داده اند.

به نوشته لوپوئن، در این دادخواست تاکید شده است: همه گیری کووید-۱۹ پایان می یابد، اما هیچ واکسنی علیه تغییرات آب و هوایی وجود ندارد.

همچنین در این دادخواست آمده که نهادهای چندجانبه گرا از جمله سازمان جهانی بهداشت سالیان متمادی در بیانیه های متعدد هشدار داده اند تغییرات اقلیمی و از دست دادن تنوع زیستی سلامت انسان ها در سراسر جهان را به خطر می اندازد. 

ت ت
کدخبر: 22941 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها