هشدار جدی برنی سندرز درباره تبعیض موجود در آمریکا!

سناتور مستقل و سوسیالیست ایالت ورمونت در جدیدترین توییت خود با انتقاد از تبعیض حاکم بر جامعه آمریکا، اختلاف شدید امید به زندگی میان فقرا و اغنیا را غیرقابل‌قبول خواند و گفت: فقر به معنی اعدام و مرگ زودرس است.

هشدار جدی برنی سندرز درباره تبعیض موجود در آمریکا!

به گزارش منیبان، برنی سندرز امروز توییت کرد: فقر تنها زندگی بدون تجملات نیست. حکم اعدام است. در زمانه‌ای که تبعیض در ثروت و درآمد رو به افزایش است، ثروتمندترین مردان آمریکا ۱۵ سال بیشتر از فقیرترین مردان زندگی می‌کنند و این شکاف در میان زنان به ۱۰ سال می‌رسد. این غیرقابل‌قبول است.

گرچه فقر معمولاً با محرومیت از مسکن، شغل و آموزش شناخته می‌شود ولی نتیجه پژوهش دانشگاه آمریکایی‌ام آی تی نشان داده که عمر فقرا از ثروتمندان کوتاه‌تر بوده و کلان سرمایه‌داران مذکر به طور میانگین ۱۴.۶ سال بیشتر از فقیرترین افراد مذکر و ثروتمندترین زنان جامعه نیز ۱۰.۱ سال بیشتر از فقیرترین همجنسان خود زندگی می‌کنند.

دیگر یافته این پژوهش مشخص ساخت ؛ در حالیکه امید به زندگی در بازه زمانی ۱۵ ساله ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ در میان مردان ثروتمند ۲.۳۴ سال و در میان زنان ثروتمند ۲.۹۱ سال افزایش یافت، افزایش امید به زندگی فقرای ذکور و اناث بسیار ناچیز بوده و به ترتیب ۰.۳۲ سال و ۰.۰۴ سال بوده است.


ت ت
کدخبر: 22942 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها