جمهوری خواهان مخالف ساز جدیدی را برای بایدن کوک کردند!

لایحه اصلاحات زیر ساختی با بار مالی صدها میلیارد دلار که از سوی دولت بایدن برای تصویب به کنگره امریکا ارائه شده است ،با مخالفت جمهوریخواهان روبرو شد.

جمهوری خواهان مخالف ساز جدیدی را برای بایدن کوک کردند!

به گزارش منیبان، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز  گزارش داد: بایدن خواهان تصویب هر چه سریعتر لایحه اصلاحات زیر ساختی موسوم به «زیر ساخت های اجتماعی»  ('social infrastructure')  تا اواسط خرداد ماه است.

یو.اس.ای تودی افزود: این طرح برای اصلاح زیرساخت های حمل و نقل داخلی در آمریکا همچون جاده ها، پل ها ، آزادراه ها و خطوط راه آهن تهیه شده است درهمین حال  جمهوریخواهان نیز طرحی در مقابل طرح بایدن ارائه کرده اند که کمتر به موارد فنی و فیزیکی این مساله  می پردازد.

بنابراین گزارش بایدن تلاش دارد تا ۱۷ خردادماه زمان بازگشت نمایندگان کنگره از تعطیلات این بسته طرح پیشنهادی اصلاحات زیرساختی به تصویب دو طرف دموکرات و جمهوریخواه برسد.

یو.اس.ای تودی نوشت: بایدن اعلام کرده که طرح اقتصادی وی جواب می دهد و نخستین گام آن اصلاح زیرساخت های کشور است.

اما این درحالی است که برخی  با این موضوع مخالفت کرده و خواهان آن هستند که چنین بودجه ای برای احیای اقتصادی آمریکا پس از دوران همه گیری ویروس کرونا در زمینه های دیگری، مانند مراقبت های درمانی، آموزش و پرورش مصرف شود.

یو.اس.ای تودی افزود: جمهوریخواهان با ارائه بسته ی اصلاحات اقتصادی، روز  ششم خردادماه  به  میزان ۹۲۸ میلیارددلار نظر موافق خود را تنها در زمینه بهبود در وضعیت حمل نقل و نه اقدامات فیزیکی اعلام داشته که البته بخشی ازاین مبلغ از منبع مالی که پیشتر برای بسته کمک های مالی کمک به خانوارهای بیکار شده به علت ویروس کرونا که مبلغ یک تریلیون و ۷۰۰ میلیون دلار بود، تامین شود.

مخالفت به افزایش مالیات بر شرکت ها

این نشریه آمریکایی درادامه نوشت: جمهوریخواهان همچنین به بخشی از طرح اصلاحات اقتصادی پیشنهادی دولت بایدن در زمینه افزایش مالیات بر شرکت ها سهامی و «ابرشرکت ها» مخالفت کردند، در طرح جدید بایدن قرار است تا مالیات شرکت ها از ۲۱ درصد به ۲۸ درصد افزایش یابد.


ت ت
کدخبر: 22946 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها