پزشکیان:

استانداردهای دوگانه آمریکا موجب گستاخی رژیم صهیونیستی شده است

پزشکیان به رئیس شورای اروپا گفت:‌ استانداردهای دوگانه آمریکا و برخی کشورهای غربی موجب گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی و تهدید جدی صلح و امنیت جهانی شده است.

استانداردهای دوگانه آمریکا موجب گستاخی رژیم صهیونیستی شده است

به گزارش منیبان؛ در تماس تلفنی «شارل میشل» رئیس شورای اروپا با رئیس جمهور کشورمان، مسعود پزشکیان تاکید کرد: اعمال استانداردهای دوگانه از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی موجب گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی در ارتکاب ترور و جنایت فجیع در غزه و همینطور کشورهای منطقه شده و صلح و امنیت منطقه و جهان را از بیش از پیش به خطر انداخته است.

اگر دوطرف به همه تعهدات خود عمل کنند و اعتماد ایجاد شود، علاوه بر احیای توافق هسته‌ای می‌توان درباره دیگر مسائل فیمابین نیز گفتگو کرد.

رئیس شورای اروپا نیز در این مکالمه ضمن ابراز امیدواری برای آغاز مسیر تعامل موثر ایران و اتحادیه اروپا بر پایه تامین منافع متقابل و رفع موانع تعامل گسترده‌تر فی مابین، بر تمایل کشورهای اروپایی برای ارتقای سطح روابط با ایران تأکید کرد.

شارل میشل درباره وقایع غزه هم بر رعایت حقوق انسان‌دوستانه، توقف حملات، برقراری آتش‌بس و امدادرسانی گسترده به مردم غزه و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی تأکید کرد. 

 

 


ت ت
کدخبر: 229886 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها