روسیه، کی‌یف را به تروریسم هسته‌ای متهم کرد

شرکت دولتی «روس‌اتم» روسیه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله نیروهای اوکراینی به برج خنک‌کننده نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که منجر به آتش‌سوزی شد، یک اقدام تروریستی هسته‌ای است.

روسیه، کی‌یف را به تروریسم هسته‌ای متهم کرد

به گزارش منیبان، در بیانیه روس‌اتم آمده است: «مایلیم توجه شما را به این واقعیت جلب کنیم که حمله علیه تجهیزاتی در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا انجام شد که وظیفه اصلی آن خنک کردن آب در طول عملیات عادی نیروگاه است. بنابراین، این رویداد را می‌توان به عنوان یک عمل تروریسم هسته‌ای از سوی مقامات اوکراینی توصیف کرد.»

براساس گزارش روس‌اتم، برج خنک‌کننده نیروگاه اتمی زاپوریژیا در نتیجه ۲ حمله مستقیم پهپادهای تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین آسیب جدی دیده است. روس‌اتم خاطرنشان کرد: «آتش تحت کنترل درآمد، با این حال، سازه‌های داخلی برج خنک‌کننده آسیب جدی دیده است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل که در این تأسیسات شش رآکتوری بزرگ حضور دارد، گفت کارشناسان آن دود غلیظ و تیره‌ای را از ناحیه شمالی نیروگاه در جنوب اوکراین پس از انفجارهای متعدد مشاهده کرده‌اند.

«یوگنی بالیتسکی» یک مقام روس مستقر در مناطق جنوبی، نیروهای کی‌یف را متهم کرد که با گلوله‌باران شهر «انرهودر» که مانند نیروگاه بلافاصله پس از عملیات فوریه ۲۰۲۲ به تصرف روسیه درآمد، باعث آتش‌سوزی شدند.

 


ت ت
کدخبر: 229911 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها