حمله دوباره تروئیکای اروپایی به ایران

کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه بدون اشاره به آتش‌افروزی‌ها و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در غزه و منطقه غرب آسیا، از « از ایران و متحدانش» خواستند از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند، خودداری کنند.

حمله دوباره تروئیکای اروپایی به ایران

به گزارش منیبان، «کر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان روز دوشنبه بیانیه مشترکی را درباره تحولات در منطقه غرب آسیا منتشر کردند.

سران این سه کشور با اشاره به مذاکرات آتش‌بس در غزه، خاطرنشان کردند: «ما از تلاش‌های شرکای خود در قطر، مصر و ایالات متحده برای حصول توافق بر سر آتش‌بس و آزادی اسرا استقبال می‌کنیم. ما بیانیه مشترک شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، رئیس جمهور السیسی و همچنین رئیس جمهور بایدن مبنی بر ازسرگیری فوری مذاکرات را تأیید می‌کنیم. ما نیز معتقدیم که تاخیر بیشتری نباید وجود داشته باشد».

تروئیکای اروپایی در ادامه بیانیه خود آورده‌اند: «ما با همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها همکاری کرده و از هیچ تلاشی برای کاهش تنش‌ها و یافتن راهی برای برقراری ثبات دریغ نمی‌کنیم. جنگ باید اکنون پایان یابد و تمامی اسرایی که هنوز در بازداشت حماس هستند، باید آزاد شوند. مردم غزه به تحویل و توزیع فوری و بدون محدودیت کمک نیاز دارند».

این سه کشور اروپایی بدون اشاره به آتش‌افروزی رژیم صهیونیستی در طول ۱۰ ماه گذشته و همچنین اقدامات تروریستی مانند ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، تصریح کردند: «ما عمیقا نگران افزایش تنش در منطقه هستیم و در تعهد خود به کاهش تنش و ثبات منطقه‌ای متحد هستیم. در این زمینه، به‌ویژه از ایران و متحدانش می‌خواهیم از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند و فرصت توافق بر سر آتش‌بس و آزادی اسرا را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند».

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 229952 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها