عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی:

عراقچی جزو افراد نادری است که می‌تواند برای برون‌رفت از شرایط فعلی قدم موثر بردارد

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی می‌گوید: عراقچی جزو افراد نادری است که در عرصه بین‌الملل می‌تواند برای برون رفت از وضعیت موجود قدم‌های موثری بردارد.

عراقچی جزو افراد نادری است  که می‌تواند برای برون‌رفت از شرایط فعلی قدم موثر بردارد

عمران عباسی، عضو فراکسیون مستقلین، ضمن ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: نمی‌شود مطلق صحبت کرد. بخش اعظمی از خواسته‌ها را می‌توان در این لیست مشاهده کرد اما بخشی را خیر به این معنی که انتظار داشتیم فضای بهتری نسبت به آن چیزی که در افکار جامعه شکل گرفت، تعریف شود. اکثر قریب به اتفاق افرادی که معرفی شدند حکایت از آن دارد که برای انتخاب کابینه، نگاه فقط به یک جناح و حزب نبوده و این خودش یک قدم مثبت در مسیر وفاق ملی است و می‌تواند تمرین خوبی برای مسیر خدمت باشد. در مجموع می‌توان نمره قبولی به کارنامه اعضای معرفی شده برای کابینه پزشکیان داد.

او با اشاره به استقبال مجلس از عراقچی افزود: مجلس صاحب اختیار است و بنده نمی‌توانم به صورت مطلق درباره مجلس صحبت کنم اما عراقچی کارنامه بسیار خوبی در مسیر خدمتش دارد، کار ورزیده است، وزیر یعنی ورزیدگی در کنار دانایی همراه با تعامل، خردورزی و تعقل‌‌ در نظر گرفتن همه فضاهای ویژه در وزارت امور خارجه به خصوص اقتصاد که امروز به امر بسیار مهمی در فضای سیاست و فرهنگ تبدیل شده است.

عباسی ادامه داد: به دلیل اینکه عراقچی کارنامه خوبی در مسیر خدمت دارد و برنامه‌های خوبی ارائه می‌کند، باید نگاه مثبتی نسبت به او داشته باشیم.

عضو کمیسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی حاشیه‌سازی‌ها علیه عراقچی مبنی بر اینکه گفته می‌شود او ادامه دهنده راه ظریف است، اظهار کرد: سیاست کلی نظام در قانون اساسی تعریف شده و افراد در داخل این دایره توان حرکت دارند در نتیجه این جمله از پایه غلط است. براساس قانون اساسی تعریف سیاست کلی نظام مشخص است که از کجا صادر می‌شود اما توانایی فردی در به ظهور رساندن آن سیاست موضوع جدایی است که من احساس می‌کنم عراقچی با کارنامه‌ای که در مسیر خدمتش دارد، می‌تواند در برآورد سیاست کلی نظام، فردی توانمند و کارا باشد به این معنی که نه پس‌رو است و نه پیش‌رو بلکه بر پایه شاخص و معیار حرکت می‌کند.

عباسی درباره توانایی عراقچی برای رفع تحریم‌ها خاطرنشان کرد: عراقچی جزو افراد نادری است که در عرصه بین‌الملل می‌تواند برای برون رفت از وضعیت موجود قدم‌های موثری بردارد.

او در واکنش به اینکه بعد از اعلام عراقچی به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه برخی نمایندگان با صدای بلند مخالفت خود را اعلام کردند این رفتار نمایندگان با توصیه رهبری درباره تشکیل فوری کابینه همخوانی دارد؟ یادآور شد: صدا بلند کردن در شان و منزلت و جایگاه کسی که تحت عنوان نماینده مردم در خانه ملت است، نیست بلکه اندیشیدن، تدبیر کردن  و ادب نگاه داشتن است. من به عنوان فرزند این سرزمین یک انتظار از جامعه می‌بینم، جدای از اینکه رهبری تاکید فرمودند که اخلاق باید سرلوحه وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی باشد.


ت ت
کدخبر: 230091 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها