عارف:

باید سهم جوانان و زنان را در حکمرانی بدهیم

معاون اول ریاست جمهوری گفت: اگر می خواهیم حکمرانی عالمانه و منطقی و خوب داشته باشیم، باید سهم خانم‌ها و جوانان را در حکمرانی و مدیریت میانی بدهیم.

باید سهم جوانان و زنان را در حکمرانی بدهیم

به گزارش منیبان؛ معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: امروز در زمان تشکیل دولت جدید دو مطالبه به حق مطرح می شود که یکی از آنها، عدم مشارکت خانمها در مدیریت کلان است، الان در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور فقط یک مدیر زن داریم؛ این وضعیت امروز کشور است؛ در جوانگرایی مشکل نداریم که آن هم شاید به اختیار نبوده بلکه تحمیل بوده است.

عارف گفت: یک جوان دانشمند ۳۰ ساله، عملکرد و نشاط و کارآیی اش با من ۷۰ ساله قابل مقایسه نیست؛ این یک انتخاب نبوده است.

معاون اول ریاست اظهار داشت: اگر می خواهیم حکمرانی عالمانه و منطقی و خوب داشته باشیم، باید سهم خانمها و جوانان را در حکمرانی و مدیریت میانی بدهیم؛ امروز ما گرفتاریم.

وی افزود: یک دفعه می آیند می گویند فلان وزارتخانه را بدهیم به یک جوان ۳۰ ساله؛ نگرانی من این است که این جوان می سوزد؛ الگو هم از کشوری می گیرند که پشت آن وزیر جوان در آن کشور، یک حزب مقتدر قرار دارد و او منویات حزب را عمل می کند اما در کشور ما انتظار مردم این است که متخصص ترین فرد وزیر بشود.

عارف گفت: اگر وزیری در زمینه ای بگوید من مطلع نیستم و نمی دانم و اجازه بدهید سؤال کنم تا پاسخ بدهم، دیگر وادینا و وااسلاما به هوا می رود لذا باید وزیر متخصص باشد.ما توانمندسازی نکرده ایم.


ت ت
کدخبر: 230146 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها