نماینده کرمان در مجلس:

نزدیک به ۸۰ درصد کابینه پزشکیان رای اعتماد خواهند گرفت

نماینده کرمان در مجلس گفت: کابینه پیشنهادی نمره قابل قبولی خواهد گرفت به همین دلیل بنده پیش بینی می‌کنم نزدیک به ۸۰ درصد رای اعتماد خواهند گرفت.

نزدیک به ۸۰ درصد کابینه پزشکیان رای اعتماد خواهند گرفت

شهباز حسن‌پور، نماینده کرمان در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار منیبان در خصوص کابینه دولت چهاردهم گفت: در مجموع کابینه‌ای که دکتر پزشکیان به مجلس معرفی کرده‌اند افراد متخصص، متعهد و درد آشنا به مسائل حوزه‌های خودشان هستند. از این‌رو در راستای منویات مقام معظم رهبری و همکاری و همراهی با دولت، امیدوارم اکثر این عزیزان رای بیاورند. بنده به ۸۰ درصد این افراد با توجه به مطالعاتی که درباره برنامه کاری و سوابق آن‌ها داشته‌ام رای موافق خواهم داد و با ۲۰ درصد نیز مخالفت خواهم کرد.

او افزود: همچنان روی گزینه وزارت نفت، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و دو مورد دیگر در حال بررسی هستم و برای تصمیم درباره آن‌ها باید سوالاتی از این افراد داشته باشم که جواب‌های آن‌ها برایم بسیار تعیین‌ کننده است.

نماینده کرمان تصریح کرد: در مجموع تیم فرهنگی دولت نسبتاً هماهنگ و قابل قبول است و برنامه‌هایی که ارائه دادند برنامه‌های خوبی بود و پاسخگوی سوالات نیز بودند. وزیر دادگستری همراهی و همکاری خوبی از گذشته با مجلس داشته و تعامل بسیار خوبی بین قوه قضائیه و دولت ایجاد کرده و او جز وزرای خوب و موفق خواهد بود.

حسن‌پور اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش از بدنه کاری وزارتخانه است و امیدوار هستم بتواند رای اعتماد نمایندگان را کسب کند. از طرفی، وزیر دفاع و وزیر اطلاعات افراد کارشناس و زبده‌ای هستند البته سوالاتی نیز وجود دارد که قطعاً در جای خودش آن‌ها را مطرح خواهیم کرد. همچنین میدری نیز گزینه بسیار مناسبی برای وزارت کار است و امیدوارم که بتوانند رای اعتماد مجلس را کسب کنند.

او گفت: با آقای پزشکیان جلسه‌ای داشتیم و تمام مسائل را مطرح کردیم. رئیس جمهور تمام تلاش خودشان را کردند و در این جلسه نیز مسائل و نکات را یادداشت و قرار شد که به معاون پارلمانی دستور بدهند که در یک تعامل سازنده با نمایندگان و خادمین مردم در خانه ملت، همراهی و همکاری کنند. امیدوارم هرچه سریع‌تر این مسائلی که دغدغه نمایندگان و مشکلات مردم است برطرف شود زیرا هم نمایندگان، هم روسای جمهور زمانی که رای را از مردم می‌گیرند باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم در مجلس و دولت باشند. کار نمایندگان ریل‌گذاری است و امیدوارم بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم تا دولت بتواند با تلاش خود، موفق شود.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: کارنامه وزیر راه و شهرسازی یعنی خانم فرزانه صادق مالواجرد نشان می‌دهد ایشان شخصیت بسیار محترم و والایی دارند اما دیدگاه توسعه‌نگر ندارند و به این دلیل به ایشان رای نخواهم داد و وزیر نفت یعنی آقای پاک نژاد نیز مثل وزیر راه و شهرسازی دیدگاه توسعه‌نگر ندارند و از جهت دیگر ایشان اهل تعامل با نمایندگان و مجلس نیز نیستند.

او در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع کابینه پیشنهادی نمره قابل قبولی خواهد گرفت به همین دلیل بنده پیش بینی می‌کنم نزدیک به ۸۰ درصد رای اعتماد خواهند گرفت. از طرفی باید قبول کنیم که مخالفت برخی نمایندگان موضوع طبیعی است که در دوره‌های قبل هم بوده است و باید حرف و نظر این عزیزان شنیده شود.


ت ت
کدخبر: 230743 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها