نمایندگان موافق برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چه گفتند؟

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه - ۲۹ مرداد ماه- در موافقت با برنامه‌های فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت چهاردهم به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

نمایندگان موافق برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چه گفتند؟

به گزارش منیبان، فرشاد ابراهیم پور نماینده مردم ایذه خوزستان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: امروز اینجا ایستاده ام برای حمایت نمادی از توانمندی و اراده ای که در دل این سرزمین ایستاده است به این صدا گوش بسپارید، امروز نامی در برابر شما قرار دارد که نه انتخاب، بلکه یک رسالت تاریخی است.

وی اضافه کرد: امروز از شما می خواهم به این صدای تاریخ گوش بسپارید، صدای زنانی که در طول تاریخ با دل های مملو از ایمان و دستانی پر از تلاش در سخت ترین شرایط، سنگین ترین بارها را به دوش کشیدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز نامی که در پس آن یک زنی ایستاده که پدرش در مشهد شهدای ایران، خوزستان سرافراز و دشت های تفتیده آبادن به شهادت رسید و اکنون می خواهد مسیر آینده را برای کشورمان ترسیم کند.

ابراهیم پور با اشاره به عملکرد صادق مالواجرد در حوزه راه و شهرسازی گفت: وی سه سال دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی کشور بود آیا رواست که بخواهیم تمام مشکلات چندین ساله زمین و مسکن کشور را به گردن وی بیندازیم.

وی با بیان اینکه وزارتخانه مهم و اثر گذار راه و شهرسازی با اختصاص ۲۰ درصد تولید ناخالص کشور نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی و کشور بر عهده دارد، گفت: ناترازی در بودجه عمرانی و آمار بالای طرح های عمرانی نیمه تمام که در حوزه های انتخابیه وجود دارد از  چالش های عمده وزیر پیشنهادی راه است لذا برای پیگیری و رفع مشکلات نیاز به فردی داریم که دارای تجربه در این حوزه باشد و صادق مالواجرد با تجربه چندین ساله می تواند از عهده این کار بر آید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را فردی با تخصص و تجربه در حوزه شهرسازی دانست و گفت: صادق مالواجرد طرفدار توسعه افقی و توسعه عمودی نیست بلکه سیاستش ترکیبی و توجه به مزیت‌های نسبی منطقه است. او بر توسعه پایدار اعتقاد دارد و با محیط زیست هماهنگ است.

ابراهیم پور یادآورشد: وزیر پیشنهادی به تشکیل معاونت اقتصادی برای تامین منابع مالی پروژه‌ها به ویژه استفاده از ظرفیت ثروت وزارتخانه در حوزه مولدسازی اعتقاد دارد.

وی ادامه داد: وزارتخانه مهم راه و اثرگذار شهرسازی با اختصاص ۲۰ درصد تولید ناخالص کشور در حوزه‌های مختلف نقش بی‌بدیلی در توسعه اقتصادی و شکوفایی کشور در حوزه‌های مختلف دارد.

نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: صادق مالواجرد با درک صحیح مشکلات و تجربه چندین ساله از حضور در یکی از معاونت‌های تخصصی وزارت راه و شهرسازی و موفقیت در آن معاونت و حضور ۸ ساله در شورای معاونین وزارتخانه قطعا به مشکلات اشرافیت داشته و با استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی فرهیخته و کارشناس از بدنه وزارتخانه در حوزه‌های تخصصی موفق خواهد بود.

ابراهیم پور یادآورشد: کسی که قرار است سکان هدایت این وزارتخانه مهم در دست بگیرد فقط باید در حوزه مسکن تا آخر برنامه تعداد واحدهای مسکونی را به ۵ میلیون واحد برساند و ۲۰ درصد هم در حوزه بافت فرسوده کاهش داشته باشد لذا برای رسیدن به این افق ما نیازمند فردی کارشناس و کارآزموده داریم که صادق با تجربه معاونت شهرسازی می‌تواند در این حوزه موفقیت لازم را کسب کند.

وی اظهار داشت: او نه تنها یک مدیر اجرایی بلکه یک استراتژیست است که به‌خوبی می‌داند توسعه پایدار و متوازن شهری چگونه باید در هم‌افزایی با طبیعت و محیط زیست صورت بگیرد توسعه‌ای که در آن آرامش، امنیت و زیبایی به هم می‌پیوندد و شهری با قلب طبیعت می‌تپد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: صادق مالواجرد با تمرکز بر توسعه پایدار بر این باور است که توسعه شهری باید در هماهنگی کامل با طبیعت و محیط زیست باشد وی باورش این است که نباید برخلاف اکوسیستم و طبیعت تصمیم گرفت، وی مخالف ساخت و سازهایی است که بدون در نظر گرفتن ضوابط و معیارهای زیست محیطی تنها به سود کوتاه مدت می‌اندیشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در  موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: مدیریت امری زنانه و مردانه نیست بلکه ملاک شایسته‌سالاری است. از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای تصدی مدیریت زنان وجود ندارد. همچنان که حضرت خدیجه (س) در اقتصاد، حضرت فاطمه (س) در سیاست و حضرت زینب (س) به عنوان سفیر امام زمان (عج) خود بود.

فاطمه محمدبیگی بیان کرد: وزیر پیشنهادی با هشت وزیر قبلی کار کرده و با بسیاری از مجموعه‌های وزارت راه ارتباط کاری داشته است و او بر امور وزارتخانه اشراف دارد.

وی اضافه کرد: صادق مالواجرد ثابت کرده که می‌تواند ظرفیت‌ها را با هم همسو کند. او به عنوان یک دختر شهید از بن دندان به نظام جمهوری اسلامی متعهد است و با اراده فولادین و مستحکم اهل مبارزه با فساد است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: در حوزه جوانی جمعیت متعهد به تامین ۳۰۰ هزار واحد زمین شده و دیگر اینکه منطبق با برنامه هفتم عمل کرده و در راستای بیانیه گام دوم قدم برمی‌دارد.

محمدبیگی ادامه داد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با ظرافت، پس لرزه های این وزارتخانه را در طول ۲۳ سال بارها لمس کرده است و سوابق وی نشان می دهد فعالیت هایش قرین نظم، کارآمدی، مبارزه با فساد و دستیابی به استانداردهای بهتر است

وی یادآورشد: در دوره حضور صادق‌مالواجرد در دبیری شورای عالی شهرسازی طرح تفصیلی حرم رضوی (ع) بعد از چند سال تصویب شد و وی تاکنون ۸۵۰ طرح توسعه ای را به تصویب رسانده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند یکی از کارهای شما موضوع تعامل است. همه کمک کنند که رئیس جمهور بتواند وظایفی را که دارد انجام بدهد. اگر بتوانیم طوری رفتار کنیم که رئیس جمهور پیروز شود پیروزی او پیروزی همه ماست.

فضل الله رنجبر افزود: ایشان همچنین فرمودند که باید هرچه زودتر کابینه دولت چهاردهم تشکیل و تصویب شود. امین و صادق بودن و از بُن دندان معتقد بودن به جمهوری اسلامی از جمله صفاتی است که رهبر انقلاب برای وزرای پیشنهادی برشمردند.

وی با بیان اینکه نگاه و تطبیق با اسناد بالادستی از جمله برنامه‌های صادق مالواجرد است، گفت: نیمی از جمعیت کشور جامعه، زنان هستند و رئیس جمهور هم زنی محترم و کاربلد را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی معرفی کرده که قابل ستایش است آنهایی که همواره در آن سوی مرزها علیه نظام شیطنت می‌کنند، یکی از اتهامات به جمهوری اسلامی را عدم توجه به زنان در سطوح مدیریتی جامعه می‌دانند که البته شجاعت دکتر پزشکیان در معرفی این زن متخصص و کاربلد، خط بطلانی بر تخریب‌های معاندین است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صادق مالواجرد تمامی پست‌های این وزارتخانه را به صورت پله‌ای طی کرده است، تلفیق دانش و تجربه در وی وجود دارد و جسارت و شجاعتش به‌ عنوان یادگار شهید در دفاع از حقوق حقه مردم، در راه و شهرسازی، ستودنی است.

رنجبر با اشاره به اینکه وی نگاهی عادلانه در برنامه به تمامی استان‌ها، به‌خصوص مناطق محروم دارد و برای ساماندهی به وضعیت ارتباطی و راه‌های ریلی کشور تأکیدات فراوانی دارد، افزود: فاصله میان بافت های جدید و قدیم، بحران فقر و بخشی از این کمبودها نتیجه مدیریت ضعیف گذشته است. نباید وعده‌هایی را که در مسکن اتفاق نیفتاده است را به گردن صادق مالواجرد بیندازیم. با استفاده از مدیریت وی می‌توانیم گامی محکم و بلند را برای حل مشکلات کشور برداریم.

منبع: ایرنا


ت ت
کدخبر: 231342 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها