فعال سیاسی اصلاح طلب:

وقتی زمان انتخاب وزیر فرا می‌رسد گویی جنسیت مرد یک امتیاز محسوب می‌شود

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اتفاقی که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری افتاد غیر قابل پیش بینی بود. مردم نشان دادند که باز هم مثل همیشه صبورانه پای ایران ایستادند. بعد از سال ۱۴۰۱ همین میزان مشارکت هم قابل پیش بینی نبود و پزشکیان باید این سرمایه اجتماعی را حفظ کند.

وقتی زمان انتخاب وزیر فرا می‌رسد گویی جنسیت مرد یک امتیاز محسوب می‌شود

فرزانه ترکان، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان، در رابطه با پیشنهاد یک وزیر زن در کابینه پزشکیان و رای احتمالی مجلس به او به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: اتفاقی که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری افتاد غیر قابل پیش بینی بود. مردم نشان دادند که باز هم مثل همیشه صبورانه پای ایران ایستادند. بعد از سال ۱۴۰۱ همین میزان مشارکت هم قابل پیش بینی نبود و پزشکیان باید این سرمایه اجتماعی را حفظ کند.

او افزود: برای حفظ این سرمایه اجتماعی انتخاب زنان در کابینه از واجبات بود که البته توقع بیشتر از یک زن در کابینه است اما همین مورد را هم به فال نیک می‌گیریم. 

ترکان ادامه داد: دولت وفاق ملی پزشکیان نباید وفاق جناحین سیاسی باشد و همه باید از این وفاق سهم داشته باشند همه ادیان و .. .

او گفت: روسای جمهوری قبلی نیز قول داده بودند و تلاش کردند که  از زنان در کابینه استفاده کنند اما عدم تحقق این وعده باعث یک نوع سرخوردگی در بین زنان شده بود به شکلی که در جامعه فکر می‌کنند، سقفی شیشه‌ای بالای سر زنان در جامعه قرار داده شده و از یک حدی بالاتر امکان رشد و تصدی گری در مشاغل دولتی را نخواهند داشت.

ترکان تاکید کرد: اگر زنان ایران را با بسیاری از کشورهای خاورمیانه قیاس کنیم ثابت می شود که رشد و بالندگی و توانمندی زنان ایرانی در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از زنان مشابه بالاتر است.

او ادامه داد: در سطوح مختلف مدیریتی، کارشناسی و تخصصی در ایران زنان کارشناس و توانمندی وجود دارند که حتی در شرایط یکسان در کنار آقایان توانمندی آنها به چشم نمی آید وقتی زمان انتخاب فرا می رسد گویی جنسیت مرد یک امتیاز محسوب می شود. 

این چهره سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: امروز برای اولین بار پزشکیان سعی دارد به یکی از وعده های خود که استفاده از زنان در کابینه است، عمل کند هرچند که یک وزارتخانه در مقابل توانمندی های زنان ایرانی بسیار کم است اما او با همه این تفاسیر در حد توان تابوشکنی کرده و یک وزارت خانه که در زمینه‌های زیرساختی کشور بسیار موثر است را به یک زن متخصص اختصاص داده است.

او افزود: در حال حاضر و پس از این انتخاب عرصه آزمایش و آزمودن نمایندگان مجلس است که به عنوان نمایندگان مردم به این توقع و خواسته مردم و  زنان جامعه جامه عمل بپوشانند.  

ترکان ادامه داد: خانم صادق که برای وزارت راه معرفی شده فردی بسیار آشنا به کار است و سال‌ها معاون وزارت خانه، مدیر کل و .. بوده است. او کار در این وزارت خانه را کاملا می‌شناسد و برخلاف آنچه که متاسفانه در دولت های قبل دیده شد که یک فرد ناشناس از تخصص را بر مسند قدرت می نشاندند، عمل شده است بنابراین بهانه ای برای مجلسی ها در خصوص عدم تایید دکتر صادق وجود ندارد.  

او در پایان گفت: نمایندگان در حوزه های انتخابیه حرف های زیبا می‌زنند اما امروز روز امتحان است. علاوه براین پزشکیان برای اینکه به شعارهای خود عمل کند باید در سطح معاونین وزارت خانه‌ها و مدیران کلان وزارت خانه‌ها از حضور زنان توانمند استفاده کند و فقط شکل نمادین حضور یک زن در کابینه قطعاً کفایت نخواهد کرد.


ت ت
کدخبر: 231385 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها