معاون رئیس جمهوری: ایران از قطب‌های موثر در ادبیات سیاسی جهان است

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون سبب شد که امروز جمهوری اسلامی ایران در ادبیات سیاسی جهان به یکی از قطب‌های تاثیرگذار تبدیل شود.

معاون رئیس جمهوری: ایران از قطب‌های موثر در ادبیات سیاسی جهان است

به گزارش منیبان؛ حسینعلی امیری، چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با حضور خودرویی و موتوری شهروندان در شیراز برگزار شد افزود: بررسی موقعیت، شرایط و ضعیت کشور ایران پیش از پیروزی انقلاب و پس از پیروزی انقلاب منجر به روشنگری در نسل جوان کشورمان خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزه‌های دینی، سیره عملی امام راحل (ره) و فرامین رهبر معظم انقلاب موجب شد انقلاب اسلامی امروز و پس از ۴۲ سال به این جایگاه تاثیرگذار در معادلات جهانی دست یابد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: تا قبل از پیروی انقلاب و در نظام سلطنتی، مردم هیچ جایگاه و نقشی در تصمیم گیری‌های سیاسی نداشتند و چنانچه انتخاباتی هم در آن دوران برگزار می‌شد، آن انتخابات فرمایشی و در اصل انتصابات بود و رای مردم تاثیری نداشت.

امیری گفت: هیچ نظام سیاسی را نمی‌توان نام برد که در نخستین سال استقرارش اقدام به برگزاری انتخابات کند، اما در جمهوری اسلامی و پس از پیروزی انقلاب این اتفاق روی داد و رای و نظر مردم به عنوان اصلی‌ترین ملاک عمل در تصمیم‌گیری‌ها دیده شد.

وی، استقلال سیاسی، آزادی و دموکراسی دینی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که ادبیات سیاسی جهان دچار تحول شد و جهان سیاسی از دو قطبی بودن خارج گردید و انقلاب اسلامی خود را به عنوان یکی از قطب‌های سیاسی به جهان معرفی کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری، با اشاره به خروج آمریکا از توافق بین‌المللی برجام تصریح کرد: تصور عده‌ای این بود خروج آمریکا از برجام، اقتصاد کشورمان را دچار آسیب و لطمه شدید خواهد کرد اما توصیه‌ها و فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی و تعیین سیاست‌های کلی آن از سوی معظم‌له موجب شد کمترین آسیب‌ها از این ناحیه به کشور وارد شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری، تداوم روند پیشرفت و توسعه کشور در تمام ابعاد و زمینه‌ها را در گرو وحدت و تقویت همدلی دانست و افزود: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی که می‌توان به ان اشاره کرد امنیت در ابعاد مختلف است که  مهم مدیون کوشش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی است که توان کشور در این زمینه نسبت به قبل از انقلاب به مراتب ارتقاء یافته است.

امیری تصریح کرد: در سال‌های نخست فعالیت دولت تدبیر و امید، گام‌های بلند و موثری در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی برداشته شد و رشد قابل توجهی هم حاصل شد اما در ادامه با اقدامات نابخرادانه رئیس جمهوری پیشین آمریکا و خروج از توافق برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه علیه کشورمان، مشکلات مختلفی را برای کشور ایجاد کرد.

او ادامه داد: با وجود تمام تحریم‌ها و جنگ اقتصادی که دشمنان بر علیه کشورمان به راه انداخت، اما شاهد بودیم که طی سال‌های گذشته فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای در کشور متوقف نشد و هر هفته شاهده افتتاح طرح‌های بزرگ و تاثیرگذار در کشور هستیم.

جهت حرکت کشور در سایه جمهوری اسلامی رو به تکامل است

استاندار فارس نیز گفت: جهت و مسیر حرکت کشور در سایه جمهوری اسلامی رو به تکامل و پیشرفت است.

عنایت‌الله رحیمی افزود: با توجه به اهدافی که مبتنی بر فطرت پاک انسانی و اسلامی است فراگیری این انقلاب قطعی است و روز به روز اهداف خود در زمینه‌های مختلف  دست می‌یابد.

وی، با اشاره به تداوم دشمنی دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ادامه داد: همین دشمنان بودند که گفتند جمهوری اسلامی نمی‌تواند چهل سالگی خود را جشن بگیرد اما به کوری چشم همه آنها می‌بینیم که امروز جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد و مسیر پیشرفت و تعالی در زیر سایه رهبری و ارشادهای رهبر معظم انقلاب و مقاومت ملت بزرگ ایران ادامه خواهد یافت.

در این آیین، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و شمار دیگری از مسئولان همگام با اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

انتظار می‌رفت با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا و دعوتهای صورت گرفته مبنی بر برگزاری خودرویی و مجازی آیین ۲۲ بهمن، سخنرانی معاون پارلمانی رئیس جمهوری از شبکه استانی صداوسیما به صورت زنده پخش شود که چنین نشد. 

ت ت
کدخبر: 2318 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها