دیدار سیدعباس عراقچی با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

سیدعباس عراقچی فقدان امیرعبداللهیان را خسارت برای وزارت امور خارجه دانست و گفت: تحقق آرمان‌های والای این شهید عزیز و همه شهیدان گرانقدر ایران عزیز، سرلوحه رویکردها و تلاش‌های دستگاه دیپلماسی و همه همکاران آن خواهد بود.

دیدار سیدعباس عراقچی با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش منیبان، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه صبح امروز شنبه در آغاز هفته دولت پس از حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) به همراه هیات دولت و رئیس جمهور، در آستانه اربعین حسینی (ع) به همراه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تولیت محترم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور در این حرم مقدس، مضجع مبارک و بارگاه نورانی حضرت عبدالعظیم (ع) و  امامزادگان شریف مجاور را زیارت کرد.

عراقچی همچنین بر سر مزار شهید والامقام حسین امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه در شبستان امام خمینی (ره) حضور یافت و با قرائت فاتحه و ادای احترام و آرزوی علو درجات، با امیر شهید دیپلماسی تجدید میثاق کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر سر مزار شهیدان مدفون در حرم مطهر، سیدمهدی جلادتی، وحید زمانی‌نیا و سیدمهدی موسوی حضور یافت و با قرائت فاتحه، یاد این مدافعان حرم و شهیدان سرافراز را گرامی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در دیدار با عراقچی، ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور وزیر امور خارجه در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، یاد و خاطره و مجاهدت‌های شهیدان دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان شهیدان خدمت را گرامی داشت و ارج نهاد و از درگاه خداوند سبحان و حضرات معصومین (علیهم السلام) برای دکتر عراقچی در خدمت به کشور و مردم شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این شرایط حساس موفقیت و سربلندی مسئلت کرد. 

عراقچی در این دیدار که علی باقری معاون سیاسی و رضا نجفی معاون حقوقی و بین‌المللی وزرات امور خارجه نیز حضور داشتند، با تشکر از دعاهای خیر حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر اظهار داشت: ضروری می‌دانستم که برای زیارت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و البته زیارت مزار برادر شهیدم آقای دکتر امیرعبدالهیان به این مکان مقدس بیایم.

وی فقدان امیرعبداللهیان را خسارت برای وزارت امور خارجه دانست و افزود: تحقق آرمان‌های والای این شهید عزیز و همه شهیدان گرانقدر ایران  عزیز، سرلوحه رویکردها و تلاش‌های دستگاه دیپلماسی و همه همکاران آن خواهد بود.


ت ت
کدخبر: 232200 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها