معمای بازگشت عراقچی به میدان؛ ایران برای بازگشت به برجام آماده است؟

به ادعای مرکز عربی واشنگتن دی سی حضور چهره‌هایی چون عباس عراقچی و محمدجواد ظریف کنار پزشکیان سیگنالی جدی برای غرب است به طوری که ایران خواهان تعامل است، اما تعاملی سازنده.

معمای بازگشت عراقچی به میدان؛  ایران برای بازگشت به برجام آماده است؟

به گزارش منبیان، به ادعای مرکز عربی واشنگتن دی سی، شاید امید پزشکیان برای احیای استراتژی تعامل گسترده‌تر با غرب پس از ترور اسماعیل هنیه توسط اسرائیل که مهمان افتخاری مراسم تحلیف اش بود، اندکی کم رنگ شد. با این همه امروز حضور چهره‌هایی چون عباس عراقچی و محمدجواد ظریف کنار پزشکیان می‌تواند سیگنالی جدی برای غرب باشد دال بر این که ایران خواهان تعامل است، البته تعاملی سازنده.

مرکز مطالعاتی واشنگتن دی‌سی در ادامه به نقش تازه عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد و نوشت: او دیپلماتی باتجربه است که مدرک دکترای خود را از دانشگاه کنت گرفته و زبان انگلیسی را روان صحبت می‌کند. عراقچی در فرایند رایزنی هایی که ماحصلش برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بود، رهبری هیئت ایرانی را برعهده داشت. به ادعای مرکز عربی واشنگتن دی سی، انتخاب عراقچی به عنوان وزیر خارجه طبیعتا به مذاق محافظه کاران داخل ایران خوش نیامد؛ همان هایی که منتقد جدی برجام بوده و هستند. با این همه به گفته بسیاری از تحلیلگران بازگشت عراقچی آن هم در قامت سکان دار دستگاه دیپلماسی سیگنال روشنی را ارسال می کند بالاخص آن که او به عنوان یکی از حامیان جدی دیپلماسی در محافل سیاسی اروپایی و آمریکایی و چهره ای عملگرا شناخته می شود؛ همان کسی که قادر است در شرایط بحرانی به دولت تازه نفس جهت یافتن راهی برای خروج از بحران کمک کند.

 


ت ت
کدخبر: 233683 تاریخ انتشار
منبع اقتصادنیوز
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها