کنایه یک فعال اصولگرا به سعید جلیلی: دوستان از سایه به آفتاب بیایند؛ پاکی و زلالی پزشکیان ملموس است

سید حسین نقوی حسینی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی درباره وفاق ملی انجام داده است.

کنایه یک فعال اصولگرا به سعید جلیلی: دوستان از سایه به آفتاب بیایند؛ پاکی و زلالی پزشکیان ملموس است

 

به گزارش منیبان؛ بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

کنایه مهاجرانی به سعید جلیلی: این دولت در سایه نیست دولت «مرموز و موذی» است. سعید جلیلی فراتر از دولت سایه عمل می‌ کند

شخصیت خود پزشکیان هر چه از دولت او می‌گذرد شفاف‌تر می‌شود را همه درک می‌کنند. صداقت، پاکی، زلالی، سلامت، بی‌ریا بودن و هویت او برای مردم ملموس شده و می‌دانند که او شخصیت با صفا ‌و سلامتی دارد و دولتی هم که معرفی کرده با پرهیز از تاثیرگذاری جریان‌ها و گرایشات سیاسی تلاش کرده با کارگروه‌های خودش افراد دارای تجربه، صلاحیت و توانمندی لازم را برای اداره وزارت‌خانه‌ها معرفی کند، به همین دلیل مورد استقبال بسیار خوب مجلس قرار گرفت و کل کابینه او با آرای بسیار بالا رای آورد.

در مجلس اقلیتی حضور دارند که آن اقلیت هم دیدگاه‌ها و نظرات دیگری دارند اما به نظر من حتی اصولگرایان مجلس در رای اعتماد این پیام را به این اقلیت داد که مسیری که شما می‌روید، مسیر درستی نیست و باید به جریان اصولگرایی برگردید و به حمایت از دولت وفاق ملی ملحق شوید، تا بتوان قدمی برداشت چراکه شرایط کشور مساعد نیست و موقعیت ما در خاورمیانه و بین‌الملل خوب نیست لذا برای ارتقای این موقعیت همه باید تلاش و حمایت کنند. به نظر بنده همین رای اعتماد مجلس پیام خوبی برای اقلیت تندرو بود، پیامی مبنی بر اینکه با تندروی نمی‌توان کاری کرد.

عراقچی وزیر امور خارجه فردی است که از سربازی به سرداری رسیده، همه مراحل کارشناسی و تخصصی را طی کرده و انتخاب عراقچی یکی از بهترین انتخاب‌های پزشکیان بود، کمااینکه رییس ستاد مشترک ارتش، فرماندهان عالی رتبه نظامی و فرماندهی سپاه قدس همگی با او دیدار کردند و اعلام هماهنگی و همکاری کردند و گفتند اقدامات در عرصه بین‌المللی با هماهنگی صورت می‌گیرد. ما در گذشته این حرکت‌ها را نداشتیم و همه این موارد نشان‌دهنده شکل‌گیری وفاق ملی است.تندروها پیام وفاق ملی پزشکیان را دریافت نکردند .متاسفانه کنش‌های سیاسی ۷،۸ ماه گذشته این اقلیت اصولگرا نشان‌دهنده این است که حتی از شیخوخیت اصولگرایان هم تبعیت ندارند و مسیر خودشان را می‌روند.وقتی آقای ذوالنوری در مجلس از دولت حمایت می‌کند، از وزرا حمایت می‌کند و حتی به عنوان موافق یکی از وزرای پیشنهادی دولت صحبت می‌کند، نشان‌دهنده این است که او با این موضع‌گیری برای اقلیت تندرو پیام دارد به این معنی که باید به این وفاق ملی بپیوندند و مجموعه دولت را حمایت کنند.

تندروها محصول جریان مشایی و جریان انحرافی هستند.امیدوارم این دوستان پیام وفاق ملی را دریافت کنند و بپیوندند اما شواهد این را نشان نمی‌دهد، برای نمونه جلیلی مجددا به صراحت اعلام کرد که در دولت در سایه خواهد ماند، نقد هم خواهد کرد،جلوی جریانات هم می‌ایستیم و به وظیفه خود عمل خواهیم کرد. بنابراین همچنان اصرار دارند در همین منش حرکت کنند و نوع موضع‌گیری، نطق و اعلام نظر کسانی که در مجلس دارند هم در همین فضا است یعنی در آنها تغییر آنچنانی  و پیوستن به وفاق را در آنها مشاهده نمی‌کنیم حتی یک نفر از دوستان پیشنهاد دارند که جلیلی با هر دیدگاه ‌نظری دارد حزب تشکیل بدهد و در قالب حزب فعالیت کند چراکه دولت در سایه معنا ندارد. اما هنوز شاهد این نیستیم که دوستان از سایه به آفتاب بیایند.

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 234018 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها