درگذشت این روحانی جهان اسلام را عزادار کرد + عکس

مجاهد عظیم‌الشأن و برادر بسیار عزیز حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آقای طالقانی از بین ما رفت.

درگذشت این روحانی جهان اسلام را عزادار کرد + عکس

به گزارش منیبان، امام خمینی روز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۵۸ در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله طالقانی از ایشان با عنوان «آیت‌الله» یاد نکرد: «مجاهد عظیم‌الشأن و برادر بسیار عزیز حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آقای طالقانی از بین ما رفت».

متن پیام امام که همان روز در روزنامه کیهان منتشر شد به این شرح بود:

انا لله و انا الیه راجعون

فمنهم من قضی و نحبه و منهم من ینتظر

عمر طولانی این عیب را دارد که هر روز عزیزی را از دست می‌دهد و به سوگ شخصی می‌نشیند و در غم برادری فرو می‌رود.

مجاهد عظیم‌الشأن و برادر بسیار عزیز حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آقای طالقانی از بین ما رفت و به ابدیت پیوست و به ملا اعلی با اجداد گرامش محشور شد. برای آن بزرگوار سعادت و راحت و برای ما و امت ما تاسف و تاثر و اندوه.

آقای طالقانی یک عمر در جهاد و روشن‌گری و ارشاد گذراند. او یک شخصیتی بود که از حبس به حبس و از رنجی به رنج دیگر در رفت و آمد بود و هیچ‌گاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نداشت.

من انتظار نداشتم که بمانم و دوستان عزیز و پرارج خودم را یکی پس از دیگری از دست بدهم. او برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود، زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر بود. بُرنده بود و گوینده. مرگ او زودرس بود و عمر او بابرکت. رحمت خداوند بر پدر بزرگوار او که در راس پرهیزگاران بود و بر روان خودش که بازوی توانای اسلام. من به امت اسلام و ملت ایران و عائله ارجمند و بازماندگان او این ضایعه بزرگ را تسلیت می‌گویم. رحمت بر او بر همه مجاهدان راه حق.

والسلام علی عبادالله الصالحین

روح‌الله الموسوی الخمینی

آیت الله طالقانی


ت ت
کدخبر: 235102 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها